Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna för första gången (v.13)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alexandros!" data-source="post: 1317821" data-attributes="member: 174863"><p>Jag kan berätta lite om min resa från Göteborg ner till St Anton am Arlberg nu vecka 11,</p><p>Åkte ner med tåget och skidorna fick dela hänga under säten (på grund av att snowrollern är för tung att lyfta upp på hatthyllan) under sätena och tog även med ett lätt spännband för att fästa ifall skidbagen behövde stå upp (som bonus blir det även lite säkrare förvarat).</p><p>På vägen ner hade jag totalt 8 byten men trots att andra tåget vart inställt löstes ersättnings buss i tid för att hinna med tåget från Hamburg till München. Därmed vill jag förvarna väl i München om du har på din biljett en sträcka med så kallat Nightjet (München till Innsbruck) så ska man egentligen ha bokat plats via deras hemsida (något jag inte finläste i de två kilometer långa villkoren) jag var på väg att inte få åka med men gjorde det magkänslan tyckte, och hoppade på som tur kollade ingen biljetten. Sen var det lugna puckar till resterande byten.</p><p>Saker jag rekommenderar är ju färre väskor ju bättre. Jag skickar med några bilder på hur jag reste.</p><p>Sen kan jag tillägga att ICE tåg är ingen höjdare för sömn.</p><p>Som slutsats vill jag påstå att detta har varit den bästa idén jag haft. Visst resan till st Anton har varit lite stressig med korta byten lång restid ca 24h och inställd avgång men i helheten har det varit riktigt bekvämt. Och grädden på moset var priset på 120 euro tur och retur från Köpenhamn till st Anton, 680kr Göteborg till Köpenhamn. Så det är svårt att slå med tanke på att man kommer så nära dörr till dörr som det går för det priset.</p><p>[ATTACH]38360[/ATTACH][ATTACH]38361[/ATTACH][ATTACH=full]38359[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alexandros!, post: 1317821, member: 174863"] Jag kan berätta lite om min resa från Göteborg ner till St Anton am Arlberg nu vecka 11, Åkte ner med tåget och skidorna fick dela hänga under säten (på grund av att snowrollern är för tung att lyfta upp på hatthyllan) under sätena och tog även med ett lätt spännband för att fästa ifall skidbagen behövde stå upp (som bonus blir det även lite säkrare förvarat). På vägen ner hade jag totalt 8 byten men trots att andra tåget vart inställt löstes ersättnings buss i tid för att hinna med tåget från Hamburg till München. Därmed vill jag förvarna väl i München om du har på din biljett en sträcka med så kallat Nightjet (München till Innsbruck) så ska man egentligen ha bokat plats via deras hemsida (något jag inte finläste i de två kilometer långa villkoren) jag var på väg att inte få åka med men gjorde det magkänslan tyckte, och hoppade på som tur kollade ingen biljetten. Sen var det lugna puckar till resterande byten. Saker jag rekommenderar är ju färre väskor ju bättre. Jag skickar med några bilder på hur jag reste. Sen kan jag tillägga att ICE tåg är ingen höjdare för sömn. Som slutsats vill jag påstå att detta har varit den bästa idén jag haft. Visst resan till st Anton har varit lite stressig med korta byten lång restid ca 24h och inställd avgång men i helheten har det varit riktigt bekvämt. Och grädden på moset var priset på 120 euro tur och retur från Köpenhamn till st Anton, 680kr Göteborg till Köpenhamn. Så det är svårt att slå med tanke på att man kommer så nära dörr till dörr som det går för det priset. [ATTACH alt="IMG_4060.webp"]38360[/ATTACH][ATTACH alt="IMG_4034.webp"]38361[/ATTACH][ATTACH type="full" alt="IMG_4011.webp"]38359[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna för första gången (v.13)
Tillbaka
Topp