Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna med familjen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jarnebring" data-source="post: 1211399" data-attributes="member: 131147"><p>Ja från Oskarshamn är det en bit till vettiga flyplatser (?), dock inte så dyrt att parkera. Jag parkerar alltid alldeles intill terminalen på Arlanda (vilket jag misstänker är en representativ kostnad) för en tusenlapp/vecka. Jag har gjort alla möjliga typer av skidresor (med barn och all utrustning), flyg till alperna, tåg och bil till svenska och norska fjällen ... och måste säga att med rätt upplägg är det ett av de "lugnaste" och mest prisvärda sätten att skidsemestra. 8-9 timmar från det att vi sätter oss i bilen hemma tills att vi kliver in på hotellrummet i alperna. Personligen ser jag helpensionsalternativ på hotell som en nackdel eftersom det kan bli lite enformigt. Är oftast ganska enkelt att hitta goda och prisvärda restauranger och just mat/dryck/atmosfär för mig en stor anledning till att åka till alperna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jarnebring, post: 1211399, member: 131147"] Ja från Oskarshamn är det en bit till vettiga flyplatser (?), dock inte så dyrt att parkera. Jag parkerar alltid alldeles intill terminalen på Arlanda (vilket jag misstänker är en representativ kostnad) för en tusenlapp/vecka. Jag har gjort alla möjliga typer av skidresor (med barn och all utrustning), flyg till alperna, tåg och bil till svenska och norska fjällen ... och måste säga att med rätt upplägg är det ett av de "lugnaste" och mest prisvärda sätten att skidsemestra. 8-9 timmar från det att vi sätter oss i bilen hemma tills att vi kliver in på hotellrummet i alperna. Personligen ser jag helpensionsalternativ på hotell som en nackdel eftersom det kan bli lite enformigt. Är oftast ganska enkelt att hitta goda och prisvärda restauranger och just mat/dryck/atmosfär för mig en stor anledning till att åka till alperna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna med familjen?
Tillbaka
Topp