Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna med familjen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 1211496" data-attributes="member: 12924"><p>Hej Karin,</p><p>Du tänker helt rätt, med halvpension blir det verkligen semester på riktigt! Vi är ett gäng på ca 6 familjer som åkt tillsammans till alperna på påsken de senaste 5 åren, och det är kanon. Påsken är bra på så vis att det ofta är varmt och soligt, samtidigt som det är gott om snö kvar på bergen - sommar i byn och puder på berget. Det tillsammans med halvpension blir en riktigt bra kombo.</p><p>Jag har scannat priser till förbannelse och rent generellt ligger Österrike, och Schweiz naturligtvis, väldigt högt i förhållande till Italien och Frankrike när vi pratar priser för halvpension.</p><p></p><p>Mitt tips, kolla upp lägenhetshotell i Frankrike, tex i Les Sybelles, där de på vissa även erbjuder matpaket och har pool (väldigt ofta uppskattat av barnen av någon anledning).</p><p>Les Sybelles är även väldigt stort och har många fina backar för båda vuxna och barn.[ATTACH=full]6219[/ATTACH]</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 1211496, member: 12924"] Hej Karin, Du tänker helt rätt, med halvpension blir det verkligen semester på riktigt! Vi är ett gäng på ca 6 familjer som åkt tillsammans till alperna på påsken de senaste 5 åren, och det är kanon. Påsken är bra på så vis att det ofta är varmt och soligt, samtidigt som det är gott om snö kvar på bergen - sommar i byn och puder på berget. Det tillsammans med halvpension blir en riktigt bra kombo. Jag har scannat priser till förbannelse och rent generellt ligger Österrike, och Schweiz naturligtvis, väldigt högt i förhållande till Italien och Frankrike när vi pratar priser för halvpension. Mitt tips, kolla upp lägenhetshotell i Frankrike, tex i Les Sybelles, där de på vissa även erbjuder matpaket och har pool (väldigt ofta uppskattat av barnen av någon anledning). Les Sybelles är även väldigt stort och har många fina backar för båda vuxna och barn.[ATTACH type="full" alt="sybelles.PNG"]6219[/ATTACH] Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna med familjen?
Tillbaka
Topp