Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna med familjen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1211536" data-attributes="member: 83225"><p>För egen del så går körning hemifrån bort fullständigt. Nu bor vi i Linköping och har lyxen av att ha Landvetter och Arlanda ca två timmar bort och även KLM hemifrån via Amsterdam. För några år sen kollade vi på att köra ner till Chamonix istället för att flyga och hyra bil. Bara kostnaden för bränsle var större än flyget och hyrbil för oss då (då var det <2 åring och två vuxna). Ska man räkna ärligt sen så tillkommer ju färja, övernattning, bro, slitage på bilen osv osv. Utöver tiden. Det är ju i regel två extra dagar man ska vara ledig. </p><p></p><p>Vill du ha halvpension i Sverige så finns det prisvärd sådan på Hotell Funäsdalen (det kommer nog ett reportage här om det snart). </p><p></p><p>Vi har åkt till en del olika ställen i alperna med barn också. Jag håller inte riktigt med om priserna i Österrike. Jag måste säga att boendet man kunde få i Österrike vida översteg de boenden vi fått i Italien/Frankrike för samma peng. Dock är ju de österrikiska bergen lägre vilket kan märkas av frampå vårkanten. Ska man åka till alperna tänker jag att ni ändå vill hitta ett ställe med lite fallhöjd och lite storlek.</p><p></p><p>Jag kan också varmt rekommendera att boka alla delar själv. Man får en helt annan kontroll över restider, bagage osv. Det blir också i regel betydligt billigare. Enda gången det kan svida till är om det blir en global pandemi eftersom du inte har nån arrangör att kräva ersättning ifrån. </p><p></p><p>Letar ni blått och rött är ju Livigno ett klart trevligt ställe.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1211536, member: 83225"] För egen del så går körning hemifrån bort fullständigt. Nu bor vi i Linköping och har lyxen av att ha Landvetter och Arlanda ca två timmar bort och även KLM hemifrån via Amsterdam. För några år sen kollade vi på att köra ner till Chamonix istället för att flyga och hyra bil. Bara kostnaden för bränsle var större än flyget och hyrbil för oss då (då var det <2 åring och två vuxna). Ska man räkna ärligt sen så tillkommer ju färja, övernattning, bro, slitage på bilen osv osv. Utöver tiden. Det är ju i regel två extra dagar man ska vara ledig. Vill du ha halvpension i Sverige så finns det prisvärd sådan på Hotell Funäsdalen (det kommer nog ett reportage här om det snart). Vi har åkt till en del olika ställen i alperna med barn också. Jag håller inte riktigt med om priserna i Österrike. Jag måste säga att boendet man kunde få i Österrike vida översteg de boenden vi fått i Italien/Frankrike för samma peng. Dock är ju de österrikiska bergen lägre vilket kan märkas av frampå vårkanten. Ska man åka till alperna tänker jag att ni ändå vill hitta ett ställe med lite fallhöjd och lite storlek. Jag kan också varmt rekommendera att boka alla delar själv. Man får en helt annan kontroll över restider, bagage osv. Det blir också i regel betydligt billigare. Enda gången det kan svida till är om det blir en global pandemi eftersom du inte har nån arrangör att kräva ersättning ifrån. Letar ni blått och rött är ju Livigno ett klart trevligt ställe. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna med familjen?
Tillbaka
Topp