Alpine Trekker

Alpine Trekker
Tanken var mer att utvecklingen går framåt och produkten fortfarande finns kvar så jag ville höra från någon som använt Trekkers från senaste året/åren vad de tycker? Har de utvecklats och blivit bättre?
Senaste kommentaren var några år gammal...

Alpine Trekker
Är väl samma som tidigare.

Hög ståhjöd = ostabila speciellt när man skråar på hårt underlag.
Tar plats = får inte plats med lika mycket grejer i ryggsäcken alternativt större ryggsäck eller ha dom dinglandes på ryggan när du åker (sista alternativet e inte bra)
Osmidigare att montera än att sätta en randonébindning i gå-läge.

Något jag missat?

Fördelen är väl att dom är relativt billiga om du vill testa hur det är att gå upp för backen.
Har du inte möjligheten att låna hudar av någon kompis bara för att prova på så skulle jag säga att det är bättre att köpa en randonébindning om du inte absolut måste ha din nuvarande bindning till när du åker ner för berget.

Senast ändrad:
Alpine Trekker
Fungerar utmärkt dåligt med Look PX/Pivot och Marker Griffon/Jester bör tilläggas.
Salomon, Look NX eller Marker Comp gäller om det ska fungera utan att hälen på pjäxorna tar i "tornet" bak på bindningarna.
Eller ja, kör man med hälhöjaren på låga eller höga läget hela tiden så går det med alla bindningar. Men du har inget platt läge då.

I övrigt så är Trekkers ostadigt, tungt i ryggan, svårt att göra kick turns med och går inte så bra att skråa med. Speciellt inte om du har breda skidor.

Men ska man bara köra lite enklare slack country i puder så fungerar det faktiskt precis som utlovat.

Tillbaka
Topp