Alport med bra park och offpist för säsong

Landsten

Medlem
Tjänare alla Freeriders!

Bestämde mig för några veckor sedan att jag till vintern ska iväg på min första säsong, sedan dess har åtskilliga timmar lagts på research för att lära mig om livet som bummare, hitta rätt utrustning och inte minst försöka hitta en schysst ort att åka till. Då jag blivit lite klokare, men inte tillräckligt klok för att kunna bestämma mig för en ort tänker jag att jag försöker tar hjälp av er här på forumet som har en kunskap långt över min egen.

Orten jag söker ska ha en eller flera schyssta parker och stor mängd bra offpist, vad det gäller piståkning och afterski så är de inget som prioriteras. Det ska inte vara överbelamrat med folk men samtidigt är det ju trevligt ifall det finns några att prata med.

Tanken är att jag ska jobba lite men att fokuset (såklart) ska ligga på skidåkningen.

De orter jag hittills har fastnat för hittills är:
Laax-Flims
Davos
Mayrhofen
Kitzbühl
Les 2 Alpes
Ischgl

Alla dessa orter verkar ha bra parkåkning samt schysst offpist samtidigt som de inte är överbelamrade av partyfolk, vilket jag tycker är galant.

Nu över till den mer frågsamma delen...

Efter en del sökande har jag förstått det som att Schweiz för tillfället är svindyrt och att man får mer för pengarna i andra alpländer, stämmer det? Isåfall är det Mayrhofen, Kitzbühl och L2A från min lista som återstår, är dessa orter något att rekommendera? Fördelar och nackdelar?

Jag hade vart tacksam för så mycket vägledning som går att få och ni får jättegärna ge era egna tankar och tips, har ni förslag på andra orter så bara fram med det!

Tack på förhand
Landsten

Senast ändrad:
Les 2 Alpes är på tok för litet för att säsonga i enligt mig, fick fasen cellskräck efter 4 dygn i systemet. Kan säkerligen vara riktigt bra efter dump dock, men hade aldrig kunnat tänka mig mer än en vecka där(max).

Om du inte är jätte rik, så Mayrhofen är det enda alternativet, men ett mycket bra sådant.

Tillbaka
Topp