Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
alternativ till strolz 2019 ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1145465" data-attributes="member: 12152"><p>Strolz har ju sin lojala skara fans, men du kan få samma anpassning med en sprutsko och en bra bootfitter till precis vilken sko som helst på marknaden. Vissa typer av skal är svårare att formspruta, men det brukar gå att lösa ändå. Strolz tenderar att vara riktigt tunga jämfört med i princip allt annat på marknaden framförallt. Evolution kanske är lite lättare så det ska jag inte uttala mig om.</p><p></p><p>Jag har kört många formsprutade innerskor genom åren, men jag tycker att en modern thermo-expanderande innersko ger nästan samma prestanda så länge skalet är rätt anpassat. Det är en enorm skillnad på de första generationernas värmeformbara innerskor och dagens expanderande varianter där dessutom formen blir fast och stannar kvar väldigt bra, men till en tredjedel av vikten jämfört med en sprutsko. Jag tycker viktvinsten och även förmågan att hålla värmen uppväger de små försämringarna i passform. Mitt råd är att testa ut den pjäxa som du tycker sitter bäst på marknaden med originalinnerskon och sen värmeanpassa och fixa till den så att den blir så bra som möjligt. Testa sedan den och om du känner behovet gör du en sprutsko till det skalet därefter. Då har du en lätt originalinnersko för dagar då du ska tura och en tyngre prestandainriktad innersko då det blir bara pist. Min prognos är dock att på sikt kommer originalinnerskon att dominera användandet, men för din sinnesfrid så kan det vara viktigt att ha den andra som komplement när du vill sitta fast fullt ut optimalt. Men lås inte in dig på just Strolz. Det finns ingen som helst anledning. Vill du prompt ha Strolz, så välj en sådan innersko och välj skal fritt. Jag körde Tecnica skal och Strolz innersko i många år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1145465, member: 12152"] Strolz har ju sin lojala skara fans, men du kan få samma anpassning med en sprutsko och en bra bootfitter till precis vilken sko som helst på marknaden. Vissa typer av skal är svårare att formspruta, men det brukar gå att lösa ändå. Strolz tenderar att vara riktigt tunga jämfört med i princip allt annat på marknaden framförallt. Evolution kanske är lite lättare så det ska jag inte uttala mig om. Jag har kört många formsprutade innerskor genom åren, men jag tycker att en modern thermo-expanderande innersko ger nästan samma prestanda så länge skalet är rätt anpassat. Det är en enorm skillnad på de första generationernas värmeformbara innerskor och dagens expanderande varianter där dessutom formen blir fast och stannar kvar väldigt bra, men till en tredjedel av vikten jämfört med en sprutsko. Jag tycker viktvinsten och även förmågan att hålla värmen uppväger de små försämringarna i passform. Mitt råd är att testa ut den pjäxa som du tycker sitter bäst på marknaden med originalinnerskon och sen värmeanpassa och fixa till den så att den blir så bra som möjligt. Testa sedan den och om du känner behovet gör du en sprutsko till det skalet därefter. Då har du en lätt originalinnersko för dagar då du ska tura och en tyngre prestandainriktad innersko då det blir bara pist. Min prognos är dock att på sikt kommer originalinnerskon att dominera användandet, men för din sinnesfrid så kan det vara viktigt att ha den andra som komplement när du vill sitta fast fullt ut optimalt. Men lås inte in dig på just Strolz. Det finns ingen som helst anledning. Vill du prompt ha Strolz, så välj en sådan innersko och välj skal fritt. Jag körde Tecnica skal och Strolz innersko i många år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
alternativ till strolz 2019 ?
Tillbaka
Topp