Andermatt 1959

• Trådstartare Trådstartare Le_Troglodyte
  • Start datum Start datum
Andermatt 1959
Bra bilder, gillar verkligen den när de sitter på utedäcket på restaurangen som taget ur en film - ett bra vykort back in the days :)

Andermatt 1959
Jepp, härlig känsla i den. Det var lite mer stil på den tiden, landslagsdressen tycker jag var grym då! :)

Kul också med 3 könige och Schweizerhof som ju fortfarande ser ut ungefär likadant!

Andermatt 1959
Gotthard har blivit högre men annars så är det ju lika. Helvetia ser ju fortfarande lika. Och Alt Apothek ser ju ut som det gjorde innan det blev "alt Apothek".

Hotell Schlussel ligger ju faktiskt fortfarande kvar där förutom att Coop ligger där i gatuplan nu.

Och sjukt kul att se hur lifthuset på Nätchen såg ut från början.

Men femte bilden från slutet känner jag fan inte igen. Ev är det på väg in till byn från liften?

Andermatt 1959
Hehe, jo visst känner man igen sig i de gamla bilderna.
Huvudgatan är ju sig lik... Ser säkert likadant ut om 50 år till?

Andermatt 1959
Hasse_Lindborg sa:
Men femte bilden från slutet känner jag fan inte igen. Ev är det på väg in till byn från liften?
Det är Shell man ser i mitten av bilden så den är som sagt tagen på vägen in mot byn. Här Shell 50 år senare..

Andermatt 1959
Oki då är det oxå vid coop med andra ord. Det ser lite annorlunda ut nu eller oxå så är det en konstig vinkel helt enkelt..

Edit: Kollade nu och ser att det är en annorlunda vinkel. Men det där huset är helt orört ju!!

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp