Andermatt/Engelberg

Redde

Medlem
Andermatt/Engelberg
Hej!
Söker ett boende för två skötsamma som har fått jobb i Andermatt. Dock är det bara en halvtidstjänst, så lite extra jobb vore nice?! ;) Vi undrar även om de finns något schysst boende, inte allt för dyrt? Kommer att ha bil, så de funkar om de skulle vara litet avstånd.. BTW, vet någon om det är bra förbindelser där, buss, skidbuss även om man vill ta sig till t. ex. Engelberg? Tar emot alla tips! :) Tack på förhand! Hoppas vi ses där?! ;)

Andermatt/Engelberg
gotthard homes tror jag de heter, där hittar du boende.
bor du i Andermatt kan man gå överallt inom byn utan problem, för att ta sig till andra orter är tåg svinbra i Schweiz. Till Engelberg är nog bilen bästa alternativet.

Andermatt/Engelberg
Engelberg t o r på en dag är nog ingen bra idé, tar rätt lång tid. Har inte benkoll, men tror det tar uppåt 2h med bil. Tåg tar nog längre tid, beroende på byten. (Du får nog åka ner till Chur, och sen byta där gissar jag på)
Om tanken var att åka över till engelberg för dagen och prova åkningen där, stryk den idén! :(
(Fast gemsstock har så många bra åk och stora möjligheter, så man behöver inte mycket mer. Dessutom ligger Disentis lätt tillgängligt via tåg)

Andermatt/Engelberg
Försökte åka tåg andermatt/engelberg för två års sen, gav upp den idén ganska snabbt och tog bilen istället. Om jag inte missminner mig så var det 2-3 byten och ganska dyrt i vår situation.

Tåget till Disentis som Nojlas pratar om kan jag dock rekommendera varmt! Jävligt trevligt sätt att resa på och väldigt bra åkning, kan va gött att ha skor när man går från tåget till liften bara. Beror på hur fjollig man är.

Andermatt/Engelberg
jag åkte tåget för 3år sen och då fick man åka ända till Zurich och byta, så de tog väl 3 timmar eller nåt sånt. med bil skulle jag gissa på kanske 1 timme och inte alls en dålig dagstur..

Andermatt/Engelberg
inget behov av att åka tåg till vare sig chur eller zurich men du behöver eventuellt byta i arth-goldau o sedan i luzern (o göschenen förstås efter tagit dig ned från andermatt). Tar 3h men som redan nämnts betydligt snabbare o smidigare med bil

Andermatt/Engelberg
Att bila till Engelberg från Andermatt tar cirka 1 timme och är en perfekt dagstrip. Bor själv i Engelberg och vi brukar åka till Andermatt över dagen några gånger på en säsong.

Tillbaka
Topp