andra som søker jobb/boende?

Hamalainen

Ny medlem
någonstans i værlden dær det finns snø nærmaste tiden / sæsongen ?
æven efter vintersæsongen..planer på någonting då..?
jag vill ha seriøsa svar, idèer och inspiration..

Jag har planer på att göra en sommarsäsong i endera Stryn eller Queenstown/Wanaka (NZ) -08.

QT verkar ha gott om boende och det ska tydligen inte vara sådär jättesvårt att få jobb om man inte är så kräsen. Det verkar vara möjlgit att fixa boende i Wanaka tidigt på säsongen, men sen fylls det nog upp rätt så fort. NZ är ett EES land och detta innebär att svenska körkort funkar där och dessutom kan man ansäka om working holiday för att arbeta. Betalningen ska vara sisådär, men det kan va möjligt at t gå +-0.

Norge/Stryn vet jag inte så mycket om ännu, men sommarskidåkning finns ju där och det går ju och tjäna rätt bra med pengar också har jag förstått.

Lägger kanske upp en tråd om sommarsäsong -08 senare.

Hej, vart ligger stryn i norge? jag försökte googla och kolla på en karta men blev inget klokare alls..
längre upp än bergen?

jag är i norge nu och jobbar i fjällen , sugen på någonting utanför skandinavien till sommarn...!

är du inte mer sugen på nya zeeland istället för norge?
det finns sommarkisåkning i qt och wanaka då alltså?:D

min geografi suger :(

Om jag inte är helt ute och cyklar så ligger Stryn i höjd med Sundsvall, ganska nära kusten. Du kan ju kolla på google maps. Det som finns i QT och Wanaka är ju vinterskidåkning, men där är ju vintern mitt i sommarn så... ;)

Det vore lite mer spännande att åka till nya zeeland, så mycket är ju säkert. Beror lite grann på för jag kan inte stanna en hel säsong. Nån/några månader borde jag dock kunna göra. Självklart vore det ju även bra om jag tog körkortet innan jag åker men stämmer såna grejer vore NZ coolt.

Är det såpass högt upp ändå?
Trodde det var längre ner i Norge...

Så du är ifrån Sundsvall?
Jag med faktiskt.

Ok, jo jag tyckte jag såg det på en karta,.. varför kan du inte göra en hel säsong?

har dom vinter när vi har sommar?

går du inte i skolan då?

Hade!

jag är ganska nära stryn nu faktiskt :)
hmm, kolla in hemsida vettja på skidcenter!
där kanske du finner någon info om jobb?
hade!

Tillbaka
Topp