Andreas Håtveit Lämnar ROSSIGNOL

jeppenator

Aktiv medlem
Hejhopp.. har inte så mycket info.. men läste precis på newschoolers att Andreas Håtveit inte längre kommer åka för Rossignol.
Efter att ha åkt på deras skidor sen 2000 talets begynnelse så är de nu nya plankor som gäller för andreas!

Efter hans Xgames guld och flera sjuka filmsegment förstår jag inte hur rossignol kan släppa en åkare som honom.. men har hört att dom har financiella problem och därav vart tvugna att utebli med en klädlinje dom tidigare designat, och jag antar att deras pengaproblem gör att dom måste dra ner på teamet också då en åkare behöver ganska mycket pengar för att kunna resa runt och tävla.

Kan också berätta att JF houle som tidigare i år droppat Orage för att åka för rossignol både kläder och skidor nu också är ute ur ross teamet och därmed står utan sponsorer.. Därför uteblir han från många av höstens tävlingar pga brist på cash helt enkelt då han inte har någon som betalar resorna. Stackars kille.. känns som han drog en nitlott när han lämnade Orage helt enkelt! haha

Kan också berätta att de är Atomic som tagit in Andreas Håtveit i sitt team och han kommer förmodligen vara färdig för pisten igen i december då han pajjade korsband och ledband på Freestyle.CH 27 september.

han kommer förmodligen också kunna köra Xgames i år, hoppas inte knät spökar allt för mycket utan att han kommer kunna försvara sin pallplats!

Det var allt för mig, tänkte att de kanske är något som kan vara kul att veta för freeride members!
over and out!
/jeppe

Senast ändrad:
gött med lite updates:) Håtveit är ju kungen så hoppas korsband å ledbandet läker fort så man får se han på skidor snarast:D:D:D

MVH

Stackars Håtveit, från FKS 185 till , ja vad? 1018? Salomonbindningar? Houle gjorde ju världens sämsta deal, hehe...

Amen oscarius, amen... Behöver vi en JONG SLAUGHTER? Jag tror det...

förstår inte dessa "skvallertrådar"? vad spelar det för roll vilken sponsor de har?
Vad har de för kalsingar, vad kör de för bil, favvodrink, sexuell läggning? Kom igen ge oss mer!
en gång i tiden åkte människor skidor för att de tyckte det var roligt...

oscarius: fortsätt JONG:a!

balanselius sa:
förstår inte dessa "skvallertrådar"? vad spelar det för roll vilken sponsor de har?
Vad har de för kalsingar, vad kör de för bil, favvodrink, sexuell läggning? Kom igen ge oss mer!

skidor dog när nator la upp en tråd om håtveit, håller med!

jongs på jeppenator

balanselius sa:

Varför klaga på en av de mest relevanta trådarna på år och dar? Känns som att de allra flesta som klickar på "Andreas Håtveit lämnar Rossignol" faktiskt är intresserade av tråden, synd annars....

känns väldigt dumt att släppa en sådan bra åkare av rossignol.

Men min första tanke när jag läste rubriken på första sidan var att han hade gått till Corupt men min gisning var fel.

Dock känns inte atomic som en höjdare på jibbskidor. Har använt deras raceskidor i alla år men deras twintip brukar ha så sjukt tråkig design.

Ha ha ha...

Dryg stämning??? Det är som syskonkärlek här på Freeride!

Nu tar vi varandra i handen och sjunger "We shall overcome"!

Jo... Nu gör vi det!

Setermaan sa:
balanselius sa:

Varför klaga på en av de mest relevanta trådarna på år och dar? Känns som att de allra flesta som klickar på "Andreas Håtveit lämnar Rossignol" faktiskt är intresserade av tråden, synd annars....
jag klicka in mig här bara för att skriva att jag inte bryr mig om att han lämnar rossignol,

bevara freeride från skit-skvaller.

Senast ändrad:
bra inlägg jeppe! mer sånna hära inlägg Freeride!!!!

folk klagar hela tiden på att folk lägger upp sjuka trådar som alltid spårar ur.
Här kommer nu en tråd som är riktad till skidåkare med intressant läsning (inte för alla, men många) om att en världsstjärna ska byta skidmärke. Bra tråd!
Men lik förbannat så spårar skiten ut!!!

vad ska man säga?

lås tråden?
jong?

jag säger inget mer nu iaf..

Senast ändrad:
jeppenator sa:
Hejhopp.. har inte så mycket info.. men läste precis på newschoolers att Andreas Håtveit inte längre kommer åka för Rossignol.
Efter att ha åkt på deras skidor sen 2000 talets begynnelse så är de nu nya plankor som gäller för andreas!

Efter hans Xgames guld och flera sjuka filmsegment förstår jag inte hur rossignol kan släppa en åkare som honom.. men har hört att dom har financiella problem och därav vart tvugna att utebli med en klädlinje dom tidigare designat, och jag antar att deras pengaproblem gör att dom måste dra ner på teamet också då en åkare behöver ganska mycket pengar för att kunna resa runt och tävla.

Kan också berätta att JF houle som tidigare i år droppat Orage för att åka för rossignol både kläder och skidor nu också är ute ur ross teamet och därmed står utan sponsorer.. Därför uteblir han från många av höstens tävlingar pga brist på cash helt enkelt då han inte har någon som betalar resorna. Stackars kille.. känns som han drog en nitlott när han lämnade Orage helt enkelt! haha

Kan också berätta att de är Atomic som tagit in Andreas Håtveit i sitt team och han kommer förmodligen vara färdig för pisten igen i december då han pajjade korsband och ledband på Freestyle.CH 27 september.

han kommer förmodligen också kunna köra Xgames i år, hoppas inte knät spökar allt för mycket utan att han kommer kunna försvara sin pallplats!

Det var allt för mig, tänkte att de kanske är något som kan vara kul att veta för freeride members!
over and out!
/jeppe
Aldrig funderat på joina SVT och göra skidnyheter?
Känns ju som äkta SVT anda det där nästan :>

Det är inte ofta jag skriver här på forumet men nu kan jag fan inte hålla mig!
Vad har ni för jävla problem??

Alltså jeppenator lägger upp en tråd som för vissa kan vara intressant men helt ointressant för andra. Ni som då tycker att rubriken "Andreas Håtveit Lämnar ROSSIGNOL" verkar ointressant varför går ni ens för för huvud taget in och läser den och till och med lägger energi på att svara?
Det blir bara en dryg stämning här på forumet och att ni är inne och klagar och drygar gör inte saken bättre, och att ni sedan klagar på just stämningen och innehållet på allt bevisar ju bara att ni är idioter som vill vara nått!

Jag själv tycker det var en intressant tråd och att det var roligt att få veta sådant här då jag har nått konstigt intresse(som jag tydligen inte delar med de flesta här då ni skiter i allt och är thugs) och tycker det är roligt att veta just vad de olika åkarna har för sponsorer.

Och du killen som vill veta låten. Ett smartare sätt för att fråga jeppenator om låten är ju att skriva i hans gästbok, för det finns gästböcker av en anledning och den anledningen är att man ska kunna lämna meddelanden till användare istället för att spamma i forumet.

Puss och kram!

Hogizz sa:
jeppenator sa:

over and out!
/jeppe
Det här är väldigt rolig läsning...
Freeride har ballat ur totalt.
Folk frågar efter låt namn i forumet på en tråd som inte har med skiten att göra.
Folk tycker att det är ointressant med vilka som har vilka sponsorer men går in och läser ändå för att kunna lägga en kommentar som är helt ovärd och väldigt kaxig.
Men det roliga är att freerides redaktion själva brukar lägga upp om någon har bytt sponsor men då äre fan i mig ingen som klagar. För då vågar man inte klaga...
Men kommer någon annan med informationen blir det ett jävla liv.

Så ni som tycker det är så fuckt up att slänga upp info om folk som byter sponsorer kan väl snacka med Johan också då och säga vad ni tycker... Om ni törs. Det tror jag inte ni gör.

Kul info jag är väl en av dom som tycker det är roligt att veta vad som händer på marknaden m.m.

Peace!

Manutten sa:
folk klagar hela tiden på att folk lägger upp sjuka trådar som alltid spårar ur.
Här kommer nu en tråd som är riktad till skidåkare med intressant läsning (inte för alla, men många) om att en världsstjärna ska byta skidmärke. Bra tråd!

vad ska man säga?

lås tråden?
jong?

sponsring är produktplacering vilket i sin tur är en form av marknadsföring för de som är intresserade av sånt finns t ex http://www.resume.se/

innan denna tråd tror jag inte att jag nånsin hört namnet "Andreas Håtveit" vilket inte motsäger att han är en världsstjärna men din åsikt om vad som är intressant för en skidåkare är för mig helt absurd.
Det du kallar urspårning anser jag vara ett tecken på att det kanske finns hopp för mänskligheten, vissa därute är inte helt hjärntvättade och de vågar säga det.

Bra information Jeppe ! och alla som inte tycker de , vf ens lägga tid på att svara på tråden då ?

FilleJ sa:
Hogizz sa:
jeppenator sa:

over and out!
/jeppe
Det här är väldigt rolig läsning...
Freeride har ballat ur totalt.
Folk frågar efter låt namn i forumet på en tråd som inte har med skiten att göra.
Folk tycker att det är ointressant med vilka som har vilka sponsorer men går in och läser ändå för att kunna lägga en kommentar som är helt ovärd och väldigt kaxig.
Men det roliga är att freerides redaktion själva brukar lägga upp om någon har bytt sponsor men då äre fan i mig ingen som klagar. För då vågar man inte klaga...
Men kommer någon annan med informationen blir det ett jävla liv.

Så ni som tycker det är så fuckt up att slänga upp info om folk som byter sponsorer kan väl snacka med Johan också då och säga vad ni tycker... Om ni törs. Det tror jag inte ni gör.

Kul info jag är väl en av dom som tycker det är roligt att veta vad som händer på marknaden m.m.

Peace!
Ööhm, nu vet jag inte om jag missuppfattade dig. Men jag tyckte det var rätt rolig läsning från Jeppenators sida och SVT skidnyheter hade ju faktsitk varit något jag hade sett på!
Tummen upp på inlägget och inte tummen ner.

balanselius sa:

Bra svar, verkligen...

Btw, vem har sagt att det inte är kul att åka skidor?

jeppenator sa:
https://www.freeride.se/content/2461/

Freeride är en vecka seg med uppgifterna och det kan väl vara kul att få ta del av aktuella saker när de väl händer? så tycker jag och det var därför jag postade..

är ni inte intresserade så titta inte :)
Det var en bra post Jeppe, fortsätt så :)

balanselius sa:
Manutten sa:

vad ska man säga?

lås tråden?
jong?

sponsring är produktplacering vilket i sin tur är en form av marknadsföring för de som är intresserade av sånt finns t ex http://www.resume.se/

innan denna tråd tror jag inte att jag nånsin hört namnet "Andreas Håtveit" vilket inte motsäger att han är en världsstjärna men din åsikt om vad som är intressant för en skidåkare är för mig helt absurd.
Det du kallar urspårning anser jag vara ett tecken på att det kanske finns hopp för mänskligheten, vissa därute är inte helt hjärntvättade och de vågar säga det.
Tråkigt för dig att du missat Håtveit, han är grym! Konstigt att du ens kunnat missa honom, men du kanske inte sett de nyare filmerna med mycket jibb i? vad vet jag.. men nu till huvudämnet.
Klart sponsring är reklam, det borde alla förstå. Företag sätter sina produkter på en person som drar många fans och får genom detta förhoppningsvis sina produkter att bli populära, kända och köpta. Inget konstigt med det!
men när du kallar detta för hjärntvättning? njae, det kan jag inte riktigt hålla med om.
Skidåkning är vårat intresse och vi har åkare som vi ser upp till, iallafall de flesta. Om dessa åkare då kör med något visst märke, klart man vill veta mer om det! "vad är det för modell han kommer ha nu då?" "Hur kommer den se ut?" etc.. (om man nu har proffsåkare som förebilder)

Att vi påverkas? självklart, dom är ju våra förebilder! Men hjärntvättning? njae, gå och lägg dig i den sängen alltså..
Jag förstår de som inte bryr sig, det gör ju inte dom någonting vad andra åker med egentligen. Men jag och många andra tycker det här är väldigt intressant då det här är vårat stora intresse.

Avslutningsvis, jag förstår hur du tänker, tyckte bara du utryckte dig lite väl hårt ;)

Senast ändrad:
Manutten : Jag tycker det är obehagligt att du anser det normalt att man ska vilja ha vad "idolerna" har , oavsett om alla andra tycker som du för det är precis så som "de" vill att du ska tänka. Hur vet du att du och de som tänker som du inte redan är hjärntvättade?

Forumet är nog lite inskränkt om de tror att alla som gillar skidåkning också sitter och tittar på skidfilm. Jag har en skidfilm och den fick jag gratis av en vän, har sett den 2 ggr.

Senast ändrad:
Jag vet inte hur jag ska argumentera vidare nu men när jag tänker ett steg vidare så är ju allt fullt av grovt uttryckt "hjärntvättning".
I tex fotboll vill ju alla ha likadan fotbollssko som zlatan och grabbarna för att de är bäst osv.

Jaja, jag struntar i om man präglas efter idolerna, så har det alltid varit mer eller mindre. Just face it så att säga.

Jag orkar inte skriva vidare mer nu då jag faktiskt håller med dig på många sätt men tycker bara att du får det hela att verka som en mindre katastrof.
:P

ska sova nu!

glid i frid! /mange

Manutten: behövs inte argumentera nåt mer, bara att du ifrågasätter vad jag säger och funderar på det gör mig nöjd.

hoppas snön kommer snart

Tillbaka
Topp