Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Yes, min erfarenhet är att det förhåller sig ganska precis så här, bortsett från att österrikiska skidskolor vill att du har en österrikisk skidlärarexamen typ DSV. Bästa ingången för dig är nog att gå back under säsongen och betala själv för att gå någon av reseföretagens skidlärarutbildningar. Där är kraven på hur bra du åker från början dessutom lägre jämfört med exempelvis SBSSV eller DSV. Jag nämner det, eftersom du skrev att du är amatör. Tänk också på att skidåkning som skidlärare är fysiskt krävande, så du bör vara i någorlunda okej fysisk form.combatspenat sa:I Frankrike så är det svårt att få in en fot, då de har väldigt hårda regler på vilken utbildning en har, så jag skulle skippa det helt. Österrike är nog lättare även om det är väldigt sent att hitta något nu. Din största chans är nog att försöka hitta någon av de skidskolorna/företagen som erbjuder utbildning och möjlighet till praktik/jobb. Även om detta kostar på ganska bra och du troligen kommer gå minus på säsongen så kan det vara en enkel väl in. Det är ju en del av deras skidskoleverksamhet att utbilda billiga skidlärare som de själva kan få att betala sin egen utbildning.