Ang. betalning av säsongsboende

powderpower

Ny medlem
Som bekant måste ju de flesta av säsongsboendena som fixas här hemifrån betalas för hela säsongen i förskott.
Hur är det med säsongsboenden som man kan fixa väl nere i St. Anton? Måste man betala för december till maj i förskott där nere också även om man inte tänkte stanna hela perioden, eller är det vanligare att man betalar per vecka eller månad?
Tänkte nämligen åka ner i början av december men tror inte att jag stannar ända till första maj, så känns lite onödigt att betala för hela säsongen då. Men är det bara att ställa in sig på att betala för fem månader i förskott eller kan man lösa en månadshyra. Hur fungerar det? :)

Jag sitter lite i samma sits, jag e också taggad på St. Anton, men mitt problem är att jag inte har pengar för att betala 25000-30000 direkt + ett liftkort på 10000,
men jag tror de flesta ställerna har förskottsbetalning för att få hyrt ut sina grejer hela säsongen....tror iallafall att det är vanligast att dom gör så. Jag har aldrig säsongat tidigare så jag kanske egentligen inte utala mig, men av det jag har försökt att hitta känns det ovanligt med månads/vecko betalning :S

Ett alternativ skulle kunna vara ... https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=62687
Bad Gastein e kanske inte är lika ballt, men den lägenheten betalar man iaf per månad....
Billig är den också....får man ihop 4 pers blir det ju bara ca 10000 per man för boendet en hel säsong, eller billigare om man vill åka hem tidigare... synd bara att det inte är i St. Anton...

Har du tänkt att åka ner själv... eller vad är dina planer :)?

Varit nere i anton dem senaste säsongerna och jag har betalat månadsvis, med april hyran som deposition.

simoo sa:
Varit nere i anton dem senaste säsongerna och jag har betalat månadsvis, med april hyran som deposition.
Var det boenden du löste på plats då? Om man vill dra hem i mars, måste man även betala för april månad eller kan man få sin deposition (alltså månadshyran för april) sista mars?

Tillbaka
Topp