Ang. bindning till Blizzard Cochise

Hej!
Är bra sugen på att köpa Blizzard Cochise och funderar på vilka bindningar jag ska ha till.
Jag är själv sugen på Look Pivot 18 och även fått det tipset från vänner. Någon annan åsikt eller
tips på bra bindning? :)

Tack för svar!

Bra bindning, ja.

Men behöver du verkligen P18? Den är till för verkligt manliga män. Jag klarar mig gott på P14 och tycker den är det bästa jag haft.

Hur hårt kör du? Vilken storlek på klippor skickar du? Är det stora eller är stor stora? Om du väger pyttelite kan även det spela roll i ditt val.

Grundregeln är väl; om du inte vet om att du behöver en biffig bindning så behöver du inte det..!

Alltså är en viktigare fråga om du vill kunna tura med dem eller inte? Annars funkar väl i princip vilken alpinbindning som helst med lagom bromsbredd såsom Sth2, Griffon, fks 120/140, jester, warden etc..

Håller med xsoolx. Du har råd och vill se grymt ut med dina skidor på axeln och få alla att tro att du kan kötta vilken bergssida som helst, Look P18 :)

Du är realistisk, inte vill kasta bort pengar i onödan så går du på de andra sjukt bra bindningarna som föreslogs och har lika kul på dina skidor :)

Hej allihopa!
Tack för alla fina svar! Jätte schysst av er. Jag tror också att Look pivot 14 räcker gott och väl för mig
Jag är en rätt så tung kille ca 93 kg, 95 kg en bra dag, ca 184 cm lång.
Jag är en avancerad åkare som har åkt överallt och blir många dagar på skidor varje säsong även fast det börjar bli mer kvalitet framför kvantitet senaste två åren. Jag ska till valdi två veckor och då glida med ett gäng gamla säsongspolare. Jätte skönt att få all respons tack än en gång :D
God jul på er!

Tillbaka
Topp