Ang. budget för resan

Kongo_Lasse

Ny medlem
Ang. budget för resan
Tänkte bara kolla med folk som vet lite mer!
Förra säsongen gick lös på ca 65 laxar men då var man ju nere 4 månader och hade lite oförutsedda utgifter med sjukhus och hemrese trassel som två stora, tunga utgifter.
Nu sitter jag och planerar en ny, kortare säsong på ca 2 - 3 månader och har räknat fram att man borde klara sig på ca 20papp. Om man håller sig på benen i backarna och på vägen när man åker hem dvs. Snålt får man ju leva och med spaghetti som bas föda så bränner man ju inga pengar. Den kostade ju typ 1 Euro i Cham och det går att variera hur mycket som helst, mycket ketchup, lite ketchup, ingen ketchup och alla dessa fantastiska pasta såser!!
Men den stora frågan återstår: klarar man att leva och bo för 20 papp inkl hyra och liftkort och fortfarnade leva ett ok liv??

Jag tror man borde göra det, vad tror ni???

Finns bättre saker än att jobba...

Ang. budget för resan
Och hur ska du lyckas med det? Finns ju inte en chans.
Dessutom korkat att räkna med en smärtfri säsong. Taskigt att behöva sälja sina skidor/ringa mamma för att kunna ta sig hem. Varför inte jobba ihop lite pengar nu och satsa på en sommarsäsong?Sydamerika ska ju vara fint har man hört.

Ang. budget för resan
Jo, ni har säkert rätt!! Svårt lär det bli och mer pengar behövs med all säkerhet. Men jag undrar fortfarande vart smärt gränsen går, så jävla roligt e det ju inte att leva fattigt men rik har man ju aldrig vart! Satt på jobbet och räknade lite på skoj bara och kände för att kolla folket tror.
FannyD: Det e lite väl långt till sommaren och min erfarenhet av skidåkning i juni, juli och augusti e väl sädär! Riksgränsen går väl an men annars, nja!!

Tack i alla fall

Ang. budget för resan
tänkte väl närmast på andra delen av halvklotet...Argentina, Chile, Nya zeland osv. Spara lite mer så blir det möjligt vet du.

Tillbaka
Topp