Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Ang. budget för resan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kongo_Lasse" data-source="post: 131172" data-attributes="member: 45498"><p>Tänkte bara kolla med folk som vet lite mer! </p><p>Förra säsongen gick lös på ca 65 laxar men då var man ju nere 4 månader och hade lite oförutsedda utgifter med sjukhus och hemrese trassel som två stora, tunga utgifter.</p><p> Nu sitter jag och planerar en ny, kortare säsong på ca 2 - 3 månader och har räknat fram att man borde klara sig på ca 20papp. Om man håller sig på benen i backarna och på vägen när man åker hem dvs. Snålt får man ju leva och med spaghetti som bas föda så bränner man ju inga pengar. Den kostade ju typ 1 Euro i Cham och det går att variera hur mycket som helst, mycket ketchup, lite ketchup, ingen ketchup och alla dessa fantastiska pasta såser!! </p><p> Men den stora frågan återstår: klarar man att leva och bo för 20 papp inkl hyra och liftkort och fortfarnade leva ett ok liv?? </p><p></p><p>Jag tror man borde göra det, vad tror ni???</p><p></p><p>Finns bättre saker än att jobba...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kongo_Lasse, post: 131172, member: 45498"] Tänkte bara kolla med folk som vet lite mer! Förra säsongen gick lös på ca 65 laxar men då var man ju nere 4 månader och hade lite oförutsedda utgifter med sjukhus och hemrese trassel som två stora, tunga utgifter. Nu sitter jag och planerar en ny, kortare säsong på ca 2 - 3 månader och har räknat fram att man borde klara sig på ca 20papp. Om man håller sig på benen i backarna och på vägen när man åker hem dvs. Snålt får man ju leva och med spaghetti som bas föda så bränner man ju inga pengar. Den kostade ju typ 1 Euro i Cham och det går att variera hur mycket som helst, mycket ketchup, lite ketchup, ingen ketchup och alla dessa fantastiska pasta såser!! Men den stora frågan återstår: klarar man att leva och bo för 20 papp inkl hyra och liftkort och fortfarnade leva ett ok liv?? Jag tror man borde göra det, vad tror ni??? Finns bättre saker än att jobba... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Ang. budget för resan
Tillbaka
Topp