Ang. Handleder

fetpeter

Ny medlem
Ang. Handleder
Har hittat lite intressant läsning: http://www.ski-injury.com/wrist.htm där står det massa om handledsskador, förebyggande o.s.v. bl.a. att det handledsskydd INTE förflyttar skadad uppåt armen. Bröt handleden förra sportlovet, och tänkte skydda mig lite i år.

Vill ha Hestra OPX men de sålde slut som smör för ett år sen och nu har de slutat tillverka dem... Nån som vet om det finns någon liknande handske som den? (med ungefär som en pinne i handen som gör att man knyter näven när man tar emot sig)

Nån som har nån annan bra handske med kanske inbyggda handledsskydd (som finns å köpa i göteborg?) eller kör med handledsskydd som man inte luktar skridsko om handen efter användning?

Ang. Handleder
Jag har handskar med handledsskydd, men använder aldrig inläggen. De är ganska klena och är obekväma att ha på sig.

Såg ett par handskar som hade seriöst handledsskydd nyligen... tror det var Stadium som hade dem. Bara att sticka dit och rota igenom deras sortiment :)

Vad hände när du bröt handleden? Har en kompis som bröt handleden på snowboard för ett par år sedan, men han kunde knappt stå på brädan från början ;)

Ang. Handleder
Walkir: Har redan vart på stadium å frågat. De hade bara handledsskydd, inga handskar med det. Jag skulle hoppa på ett rätt stort hopp och fick för mig att jag skulle graba bakom mig, ställde mig därför mer på tåkant och gled iväg så det blev en slags superman fast med huvet före. Tog emot med händerna istället för huvet å så gick vänster handled. Höger var/är ju vältränad så den klarade sig.

Buic: Vad verkar farligt? Att använda handledsskydd när man blir bättre?

Ang. Handleder
Ge fan i att ta emot dig med händerna är mitt bästa tips :)
Tror inte alls på handledsskydd...
Gå på Karate eller nåt och lär dig falla ;)

Ang. Handleder
körde med handledskydd när jag körde bräda dom hette tänrna eller nåt skit goa men dom var inte inbyggda i hansken, bättre tycker jag då kan man bytta hanskar om dom går sönder...

Ang. Handleder
blev till slut ett par handledsskydd från stadium som jag hade under handsken. aldrig vart så varm om fingrar å händer innan, samt att de funkade bra när jag vurpade. Bara posititivt med handledsskydd från mig alltså!

Ang. Handleder
Bröt handleden en gång för längesedan och kör därför fortfarande med ett genomsvettigt in line-skydd. Dock bara på högra handen som man ju ibland dunkar i även nuförtiden. Litet, smidigt och är inte ivägen så mycket, får plats i hendsken utan problem. Men hjälm o ryggskydd är nog viktigare iofs...

Tillbaka
Topp