Ang K2 Fujative bindingarna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

lainio

Ny medlem
tja, ska kränga ett par k2 fujative nu i veckan, nästa vecka blir det sälen...

Kan man lita på att original bindningarna på k2 fujative ( free marker 1100 eller något sådant..) håller ? har sett att kritiken har varit riktigt usel.
Det är ett par -05-06 skidor...? och är bindningarna bättre på dom nya fujative eller de nya silence skidorna?

VIll ju kunna lita på utrustningen (=

Ha't bra !

Tjena.

Har precis köpt Fujative 07 med Marker-bindingarna, jag funderade först att lägga till lite för ett par bättre bindingar men efter lite efterforskningar i affärer, på nätet osv så bestämde jag mig att inte göra det för ajg uppfattade aldrig på någon plats att det var nödvändingt att lägga ut mer än orginallet.

Alla jag hört med säger att de man får med på köpet duger mycket bra om du inte är en riktigt bra åkare och kör mycket avancerat.

Lycka till!

ifall du vill ha ett par bindningar som går sönder för ingenting så köp marker. ifall du vill ha nått som håller så letar du på någon annan bindning

Filleee sa:
ifall du vill ha ett par bindningar som går sönder för ingenting så köp marker. ifall du vill ha nått som håller så letar du på någon annan bindning
Hur kan du veta det?
Egen erfarenhet eller bara hört av nån enstak person?

M11 och M12 har fungerat dåligt för många, men samtidgt är användarna oftast i 50kg's-området och kör på 10-meterskickar och då funkar det inte att ha bindningarna inställda på typ 5-6... Många ev. tjuvsläpp och switchladningar där man flugigt ut tror jag beror på att åkaren inte dimensionerat bindningen till åkningen... Du behöver inte åka så jättefort i pisten för att ett slag i skidan skall uppstå och med lågt satt din är det lätt att pjäxan åker ut.

Däremot ser jag ingen anledningen att inte ta det dåliga ryktet i beaktande då du skall köpa nytt. Det är med hög säkerhet som jag säger att få har varit missnöjd med ett par Look/Rossignol med din 12 eller högre. Varför chansa när det är en prisskillnad på typ 2-300:-? Sen när du säljer dem kommer du kunna sälja dem för ett högre pris än om de har M11-bindningar... Ingen vill ju ta i dem med tång!

PS. när man kränger så säljer man...

Finns redan en moljon trådar om detta... sök på forumet!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp