de e jävligt trist att jobba inne när man kan va ute. & solen skiner som tusan ute & allt. då tänker man lätt att " fy sture vad jag skulle vilja vara ute just nu". men det går över ganska fort när det är dimmigt & blåsigt & snöigt & flatljus ute.
till en del....: missförstå mig rätt. jag trivdes så otroligt bra i vintras i tege, med arbetskamrater & "chefer" & grejer! ångrar inte för en sekund att jag gjorde vad jag gjorde i vintras & tog jobbet i hyran/liftkortsförsäljn i tege.
men när jag tycker att en del saker & ting i de företaget jag jobbade för inte var så himlans bra så tänker jag inte sitta & tiga om det ifall jag verkligen inte tycker att det var så himlans bra.......
så som jag upplevde det så var/är å.r.e. ab så otroligt inriktat på att få gott resultat, & ibland tyckte jag, som personal i företaget, att det gick ut över just oss, personalen i företaget... min uppfattning är sådan att är det något man i allra högsta grad ska ta hand om & måna om i ett företag, vilket som helst, stort eller litet, så är det personalen. för det är de människor som står där framför gästen & ska representera, i detta fall å.r.e. ab, som är just företagets ansikte utåt, och trivs inte dessa människor med arbete & har de inte fått tillbörlig information & utbildning & uppskattning & hjälp & feedback & uppbackning över huvud taget så blir ju varken gästen eller personalen nöjd. & detta går i slutändan ut över gästen. & självklart innan dess, över personalen... men i allra sista slutändan så slår det ju tillbaka på företaget.
jag vet att jag inte är ensam om att ha vissa uppfattningar om å.r.e. ab & framförallt dess personal"vård". men i det stora hela så hackar jag inte alls på företaget, eller egentligen är det så att jag inte hackar på företaget i det lilla. för jag trivdes så bra i tege(/duved) & jag har rekommenderat till ett flertal människor, både vänner & obekanta, att åka till åre & jobba. framförallt har jag rekommenderat just hyran/försäljningen-jobbet...
men fortfarande så är jag av den åsikten att å.r.e. ab kan bättra sig på en del punkter rörande dess egen personal...
jag personligen har i alla fått den uppfattningen som jag beskrivit ovan, dvs inte varit helt & hållet nöjd i det stora hela. detta, även om det bara kommer från en enda människa (anställd), borde väl vara i alla fall lite av en tankeställare... eller?
jag vill bara att det ska bli så bra som möjligt för åre & alla de tusentals människor som kommer hit & spenderar sina pengar här & som vill ha ut det allra bäst