Ang zell am see PARK! snabba svar thnx

• Trådstartare Trådstartare Pizzaaugust
  • Start datum Start datum
P

Pizzaaugust

Guest
Finns de någon park där? förstått att man åker på någon glaciär vid namn kitzenhorn lr liknande som ligger nära kaprun. Men hur är det med park? ska tydligen finnas en som heter roxy glacier park men hur är den öppen? snabba svar uppskattas

Parken i Zell am See är den uslaste jag någonsin har åkt i. Den blir nästan aldrig iordningjord, så länge det inte ska vara tävling och du måste gå upp så länge du inte vill åka två liftar upp igen varav den ena tar en evighet.

I kitzsteinhorn finns det tre parken i olika svårhetsgrader. DIT ska du åka om du vill åka park. Varierande parker med fina hopp, rails, walls osv.

Du kan åka skidbuss till kitzsteinhorn från zell am see och det ligger precis efter kaprun. Tar ca 25 min med bussen. Har du bil avverkar du det på en kvart.

Zermatt då? där har ju puckelpist landslaget alltid kört sina höstträningsläger...enligt dem är det den bästa hösten i Europa..

zell am see parken är inte mycket att hänga i julgranen.. däremot på kitzsteinhorn i kaprun finns det 3 parker. roxy park som ligger på glaciären högst upp på toppen med 3 linjer.. vissa delar är öppen året runt. DC park den största parken med röd och svart linje (öppnar i februari till säsongsslut).. och sen mini park med några hopp o rails på blå nivå (öppen hela säsongen).. jag tycker parkerna i kaprun/kitzsteinhorn är riktigt bra faktiskt..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp