Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ångest, val av skida...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="free_fall" data-source="post: 1248427" data-attributes="member: 52575"><p>Du är ute efter samma typ av skidor som jag letat efter också. 180cm och 100kg så vi borde väl köra skidorna med ungefär samma kraft.</p><p>Egentligen handlar väl valet av skida om vad du prioriterar. Pistprestanda, offpiststabilitet, smidighet eller flyt i puder?</p><p>Jag har kört ett antal olika skidor i kategorin så här kommer lite kort info om vad jag tycker om de olika.</p><p></p><p>Qst 106 (18/19) 188cm: Väldigt allround, riktig bra pistprestanda och offpiststabil på varierande underlag. Saknade dock flytet för att den skulle bli riktigt kul i puder.</p><p>[MEDIA=youtube]Gs8Bu04NXJw[/MEDIA]</p><p></p><p>Norse The Freeride 192cm: Sinnesjukt rolig i puder. Stabil i varierande före och ändå bra bett i pisten. Smidig trots sin längd. Skulle jag ha den som enda skida tror jag nog 184cm hade passat bättre.</p><p>[MEDIA=youtube]Ksewn65Vs8M[/MEDIA]</p><p></p><p>Extrem Opinion 118 (första versionen) 187cm: Kul i puder och stabil på hårt. Funkade bra i pist trots sin bredd. Tål aggressiv åkning</p><p></p><p>Extrem Opinion Carbon 108 (16/17) 186cm: Bra i puder och slask. Fladdrig i pist och hård offpist men det har nog mycket med kolfiberkonstruktionen att göra.</p><p></p><p>Hendryx Purple Haze (11/12) 182cm: Bäst i pist där den är riktigt rolig. Enkel och stabil i stökig offpist. Rockern är dock för låg för att få till det ordentliga flytet för att bli riktigt rolig i puder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="free_fall, post: 1248427, member: 52575"] Du är ute efter samma typ av skidor som jag letat efter också. 180cm och 100kg så vi borde väl köra skidorna med ungefär samma kraft. Egentligen handlar väl valet av skida om vad du prioriterar. Pistprestanda, offpiststabilitet, smidighet eller flyt i puder? Jag har kört ett antal olika skidor i kategorin så här kommer lite kort info om vad jag tycker om de olika. Qst 106 (18/19) 188cm: Väldigt allround, riktig bra pistprestanda och offpiststabil på varierande underlag. Saknade dock flytet för att den skulle bli riktigt kul i puder. [MEDIA=youtube]Gs8Bu04NXJw[/MEDIA] Norse The Freeride 192cm: Sinnesjukt rolig i puder. Stabil i varierande före och ändå bra bett i pisten. Smidig trots sin längd. Skulle jag ha den som enda skida tror jag nog 184cm hade passat bättre. [MEDIA=youtube]Ksewn65Vs8M[/MEDIA] Extrem Opinion 118 (första versionen) 187cm: Kul i puder och stabil på hårt. Funkade bra i pist trots sin bredd. Tål aggressiv åkning Extrem Opinion Carbon 108 (16/17) 186cm: Bra i puder och slask. Fladdrig i pist och hård offpist men det har nog mycket med kolfiberkonstruktionen att göra. Hendryx Purple Haze (11/12) 182cm: Bäst i pist där den är riktigt rolig. Enkel och stabil i stökig offpist. Rockern är dock för låg för att få till det ordentliga flytet för att bli riktigt rolig i puder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ångest, val av skida...
Tillbaka
Topp