Anja Pärson gay och gravid

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
D

Deleted member 80259

Guest
Vilken toppenrubrik va? Men det är ju faktiskt sant... i sitt sommarprat kom hon ut med både det ena och det andra. Gravid är väl dock inte 100%, det kan ju vara en adoption på gång.

Hur som helst, det jag vill diskutera... är det verkligen OK att vara gay i skidvärlden? Anja ska vara en förebild för yngre förmågor... känns lite surt då att hon ska börja förvirra i deras huvuden med att bli ihop med en tjej. Det är ju faktiskt inte normalt. Ska en bra förebild bete sig så här?

Och vem står på tur? Jag vet flera inom scenen som ser lite gay ut så vi får väl se... kanske blir det en dominoeffekt.

Ha ha
Kan inte en förebild vara gay? Du kommer få hela HBT rörelsen på dig.
Många gånger har du stuckit ut huvudet , men det här tar nog priset.

Klart hon får vara det. Det är Anorlunda personer som inspirerar, Tex. Phil och Henke, CR, Sarah Burke.

JohanHallgren sa:
Klart hon får vara det. Det är Anorlunda personer som inspirerar, Tex. Phil och Henke, CR, Sarah Burke.
Vadå, var alla dom gay? :|

felix sa:
JohanHallgren sa:
Vadå, var alla dom gay? :|
Nej! Henke och phil slängde trick ingen annan tänkt på, Villket gör dem annorlunda.
CR började slänga sina trick i halfpipe, men gick sedan ut och slängde dem i pudret, Vilket öppnade en ny syn på puderåkning.
Sarah Burke Klev upp från sina motståndare och gjorde de mest våghalsiga tricken och hade de bästa höjderna.
På så sätt är De annorlunda, Likadant som Anja.

felix sa:
...
Hur som helst, det jag vill diskutera... är det verkligen OK att vara gay i skidvärlden?
...
Ja du, eftersom jibbingscenen är accepterad som skidåkning och den i princip kommer från freestyle så verkar det ju vara helt ok, men du menade kanske Gay som i Homosexuell? Äh, då trollar du bara, klart det är ok. Det är väl bara fundamentalt religiösa som tänker att andras sexuella läggning är något som "smittar av sig". Inte blir man gay för ens idol är det, jo bortsett från jibbers då...

Frågan borde vara tänk om Tom Wallisch och Jon Olsson klev ur garderoben?

Utter sa:
Mata inte trollen...
Ja fast nu handlar det här ju inte om att mata något troll, utan att faktiskt diskutera huruvida det verkligen är okej att vara gay inom skidsporten och vilka fler som kan tänkas komma ut efter Anja.

Hade jag hittat på hela storyn kunde jag köpa det du säger, men nu är det ju faktiskt dagens sanning.

Om det nu inte är någon big deal kan man ju även ställa sig frågan varför höll Anja det här hemligt i flera år?

Det kom väl egentligen ut för 1 - 2 år sen? och vad är felet med att ännu en stor "idrottsstjärna" kommer ut med det?

Felix,

Kan inte du regga dej på familjeliv.se eller något liknande. Jag skulle kunna tänka mej att hänga på. Skrik gärna till vilket "nick" du valde och vilka trådar du är aktiv i.

Jag tror det skulle kunna bli, som kidsen säger, episkt.

PNyberg sa:
Är det den här artikeln du har läst?
No man, har inte läst någon artikel alls om det utan fick höra det på gatorna av någon som lyssnat på Sommar i P1. Men den där artikeln bekräftar ju lite det jag skrev, hon har dolt det i över 5 år och av vilken anledning? Att det ska få landa hos familjen? I nästa veva säger hon "– Jag berättar om mitt liv för att jag har ledsnat på att vara någon annan och spela ett spel.". Varför spelade hon spelet? För att slippa gå på Pride? Hm.

det är väl hennes flickvän som är gravid, Filippa eller vad hon nu heter.

felix sa:
Utter sa:
Mata inte trollen...
...utan att faktiskt diskutera huruvida det verkligen är okej att vara gay inom skidsporten och vilka fler som kan tänkas komma ut efter Anja.
Nej, självklart inte. På samma sätt som det inte är ok att vara skidåkare och svart, vara indian, vara lång, vara kort, komma från ett arabland, eller från förorten, eller från Skåne, eller från Danmark, eller från Nordamerika, eller från Sydamerika, eller från Down Under, eller från innerstan, eller från Östermalm, eller från bondvischan, eller från Norrland, , att inte bära tall-tee 24/7, inte ha stört tighta skidbrallor i parken, inte ha stört färglada kläder i outpisten, inte ha hjälm, inte köra utan hjälm... Eller vem man nu är, var man kommer ifrån eller vad man gör.

Det enda jag vet som inte är ok inom skidsporten är att vara urbota korkad...

felix - du bör vara mycket tydlig med vad du vill åstadkomma med den här tråden. Vill du diskutera om skidvärlden som etablissemang accepterar homosexuella utövare, eller vill du diskutera om det är ok att Anja, som är en stor förebild för många unga idrottare (och många äldre) är homosexuell?

Svara tydligt på den frågan innan du skriver mer.
/Snow, i egenskap av moderator

Stäng tråden tack.
Att överhuvudtaget diskutera att om det är "ok" att vara gay bör vara skäl nog..

Senast ändrad:
Glisseur sa:
felix sa:
Utter sa:
Mata inte trollen...
...utan att faktiskt diskutera huruvida det verkligen är okej att vara gay inom skidsporten och vilka fler som kan tänkas komma ut efter Anja.
Nej, självklart inte. På samma sätt som det inte är ok att vara skidåkare och svart, vara indian, vara lång, vara kort, komma från ett arabland, eller från förorten, eller från Skåne, eller från Danmark, eller från Nordamerika, eller från Sydamerika, eller från Down Under, eller från innerstan, eller från Östermalm, eller från bondvischan, eller från Norrland, , att inte bära tall-tee 24/7, inte ha stört tighta skidbrallor i parken, inte ha stört färglada kläder i outpisten, inte ha hjälm, inte köra utan hjälm... Eller vem man nu är, var man kommer ifrån eller vad man gör.

Det enda jag vet som inte är ok inom skidsporten är att vara urbota korkad...
Riktigt bra skrivet!
+1

Personligen tycker jag inte det var okej att "komma ut" i Sommar. Här hade jag sett fram emot ett program fyllt av tekniknörderi kring "pjäxvinklar och snötemperaturer" och istället får man bara en massa tjafs om känslor och annat oviktigt! Totalt oacceptabelt!

Han är bara ute för att provocera.
Radera den här tråden.
Är det inte dax att radera Felix.

Det var en jävla dålig stämning det blev här nu då!?

Dr_Snow sa:
felix - du bör vara mycket tydlig med vad du vill åstadkomma med den här tråden. Vill du diskutera om skidvärlden som etablissemang accepterar homosexuella utövare, eller vill du diskutera om det är ok att Anja, som är en stor förebild för många unga idrottare (och många äldre) är homosexuell?

Varför måste vi vara så specifika? Diskussionen kan väl hållas öppen för båda delar, huruvida skidvärlden accepterar homosexuella utövare och hur smart det var av Anja som förebild för många unga idrottare (och många äldre) att komma ut som homosexuell?

Det finns väl ingen på det här forumet som klarar att få till lika dålig stämning som du Felix.

Senast ändrad:
felix sa:
Det var en jävla dålig stämning det blev här nu då!?

Dr_Snow sa:

Varför måste vi vara så specifika? Diskussionen kan väl hållas öppen för båda delar, huruvida skidvärlden accepterar homosexuella utövare och hur smart det var av Anja som förebild för många unga idrottare (och många äldre) att komma ut som homosexuell?
För att svara Felix på ovan frågeställning: Ja, jag tror att skidvärlden accepterar homosexuella utövare.

Den andra lite mindre intelligenta och sliiiightly fördomsfulla frågan har då jag inget direkt svar på men kanske kan du Felix, mitt i allt trollande, svara själv och inte bara kasta bensin på elden. Hur påverkar det unga och äldre idrottsutövare negativt att Anja är homosexuell?

Jag tycker inte att gay har något med image att göra. Dom ska väl fritt kunna känna vad dom vill eller inte vill vara.
Man kan inte styra ens läggning, för att man är känd inom skidvärlden?
Vadå var sångaren i queen någon som förvirrade andra för att han var gay och dog i hiv?

Om man är så insnöad att allt handlar om att man är gay? Detta berättar ju mer om dig Felix än Anja som har hittat sin nya kärlek. Tror du ärligt att folk tänker "JAHA anja är min idol hon är tillsammans med en tjej.. nu jävlar ska jag också bli det" Du tror inte att dom har anja som en förebild för att hon är duktig på det hon gör, och jobbat och kämpat för att nå toppen? Varför skulle läggningen vara något som skulle förvirra unga människor, när det redan är så sjukt vanligt på sex och sam levnadslektionerna att prata om lesbiska och bögar?

Skulle du helt ärligt bli förvirrad om en av dina största idoler blev bög? skulle din värld gå under då och du skulle känna "men va.. är han bög. What.. jag finner inga ord, nu kan jag inte ha honom som min förebild för jag vill ju inte direkt bli bög" Då har du ju seriöst tappat det..

Ha ha! Vilken tråd! För några år sedan var det inte normalt att åka baklänges. Trollen spökar i skogen och undrar över att det "känns lite surt då att hon ska börja förvirra i deras huvuden med att bli ihop med en tjej. Det är ju faktiskt inte normalt. Ska en bra förebild bete sig så här?"
Vakna upp det är 2012!!

Dubbelmoralen i den här tråden får mig verkligen att spy...

Haellgren sa:
felix sa:
varför höll Anja det här hemligt i flera år?
För att det inte skulle påverka hennes dåvarande karriär? Media skulle jaga henne 24/7 isf.
Varför skulle media jaga henne 24/7 om det nu enligt 99% av inläggen i den här tråden inte är någon big deal att vara gay 2012? Vad är nyhetsintresset i det då? Varför skulle Anja då hållit det här hemligt i så många år, om det nu är helt ok att vara gay...

Nä, min slutsats är...

Alltså ÄR det en skam idag. Alltså ÄR det inte accepterat.

JohannaPetronella sa:
Gå och lägg dig, slår vad om att du är en sån där person som tycker vi ska kalla alla barn på förskolan för Hen tills han eller hon själv bestämt vad han eller hon vill vara.

Varför ska alla hatea på en person som är gay, fattar inte? Det är väl klart att hon får vara gay om hon vill det, det är hennes val, men tycker det är fel att hatea så mycket bara för det........

felix sa:
Dubbelmoralen i den här tråden får mig verkligen att spy...

Haellgren sa:
felix sa:
varför höll Anja det här hemligt i flera år?
För att det inte skulle påverka hennes dåvarande karriär? Media skulle jaga henne 24/7 isf.
Varför skulle media jaga henne 24/7 om det nu enligt 99% av inläggen i den här tråden inte är någon big deal att vara gay 2012?
För 5 år sedan var det inte 2012...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp