Anmälningslista Fernie 2006/2007

Antagligen, jag trafikförsäkrar min Golf för 4000/år... och den får snart gå till systembolaget.

ghus sa:
Någon som har planer för nyår i Fernie?
Yes, jag åker ner för att säsonga den 27 dec så det blir ett sjujäkla nyårspartaj för att sedan börja ett 3 månaders pastaätande o snålande =)

Är det nån som har koll på jobb i Fernie??
Det verkar ju helt omöjligt! RIngde ambassaden o fick höra att man inte kan få arbetstillstånd om man inte fått ett jobberbjudande och när man väll är där går det inte att i efterhand fixa ett....
Låter fan riktigt svårt om man måste försöka hitta jobb över atlanten via telefon?!

För något år sen kunde man få ett arbetstillstånd för ett år men det var begränsat antal och man var mer eller mindre tvungen att ansöka till ambasaden i december för att få något

Tjena någon som har två platser kvar i sin lya till två killar från gbg?
Flýger från Sverige mot Fernie den 20e december och tänkte stanna till slutet av april, har fixat allt utan boende och vänner!

/Lukas å Erik

Är det någon som har bra tips angående reseförsäkring under vistelsen i Kanada?
Min hemförsäkring hos Moderna Försäkringar täcker de första 45 dagarna och sedan måste jag förlänga försäkringen. Folksam ville ha 1347kr för 50 dagar med allrisk. <jag tycker inte det låter som en orimlig summa, men jag vill helst använda mig av ett bolag som har specificerat sig på just det här området.

Mvh Jens

Jens --> kolla med ditt bolag om försäkringen gäller vi när du åker offpist, jag har Trygg-Hansa och dom har täckt skador och övriga kostnader om olyckan är framme när du åker offpist för det kostar en del att bli hämtad med helikopter

Försäkringen funkar jag har testat men kolla som sagt upp det och glöm inte numret till SOS international

Fernie:

"Resort of the year" - Good Ski & Snowboard Guide 2004
"Best ski town in Canada" - Ski Canada magazine
"North America's Coolest Town" - Rolling Stone Magazine

/Jens

Nån som vet hur svårt det är att få tag på skidutrustning eller skidkläder i Fernie?

Har kollat upp priset på jackor och burton t ex ligger på mer än 1000 spänn billigare så det känns ju ganska värt att köpa därborta.
Även lavinkit kanske man skulle köpa där?

Nån som har koll på läget??

1st Ledig plats i centralt boende i fernie finns, inkl. 3 svenska boyz!
Snabba ryck nu!

OBS: se ovan..."phony"

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp