Annons forumet på freeride!

greggan

Aktiv medlem
Kanske borde det finnas lite tips vad gäller prissättning av beg skidutrustning
i någon liten "Att tänka på vid annonsering" ruta.
Jag tycker i allafall personligen att man i dagsläget bör titta in på tex Sport-conrad.de
och telemark-pyrenees.com hemsidor för att kolla upp prisbilden innan man tar upp onödigt utrymme på er server, med annonser på beg skidor till priser som ibland är =150% av vad nya skidor kostar!!
Vi bor i EU och priser bör därför annpassas till EU sådeså :0)
Ta skälv en titt i annonsforumet så förstår ni vad jag menar.
Frakten från de två namgivna nätfirmorna är förnärvarande runt 200:- oavsett paketets storlek (gäller även för skidor altså)

Mvh/Stefan

det e kul att se när folk försöker om inte annat. men tänk vad underbart eu kan vara ibland.. med så låga priser på ny utrustning kommer man snart att ha råd att skaffa sig ett par begagnade slit o slängskidor för dåliga förhållanden i offpist osv.. detta kommer i sin tur innebära bättre, mer utvecklande och roligare skidåkning, HURRA!

och till er som fortfarande säljer två år gamla skidor för runt 5000 med slitna bindningar, lycka till alternativt ta bort en nolla från priset.

och för er skeptiker kan jag bara säga, sport-conrad funkar fint, snabba leveranser, låga priser och trevlig kundtjänst.

SO LONG

Med de priser som många sätter så skulle man kunna konkurera genom att köpa nytt och sälja som beg :0)

Jag trodde att fler var frustrerade vad gäller begpriser!
Dessutom trodde jag att just det här forumet (freeride.nu)
skulle läsas och komenteras av red.

S/

Kom ihåg att mycket som säljs här inte säljs for samma belöp, som det annonseras med. Månge lägger inn lite (eller mycket) prutbuffert. Sen gäller ju att lcykas man sälja dyrt då var det värdt forsöket :) Annars har det inte kostat mycket mer änn nåt minutt att skriva annonsen.

Varför bry sig? Är det för dyrt så köper man inte. Går det att köpa billigare så köp billigare! Men det är säljaren som har rättigheten att sätta vilket pris han/hon vill! Är det för dyrt så får personen ifråga inte varan såld! Sålänge det finns en köpare är priset aldrig för högt!

Business is business, charity is charity!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp