Ännu än "behöver hjälp att välja skidor"-tråd

CFVB

Medlem
Tja!

Går rakt på sak:
Åker för tillfället på ett par soul 7, men är inte helt nöjd med dessa. Tycker de är väldigt roliga att "leka" runt med och funkar förvånansvärt bra i pisten. MEN tycker inte de gör jobbet i högre farter och i mer uppkörd pist.

Kanske är en knepig kombo men min fråga är om någon kan ge tips/råd/förslag på en skida som ändå har den här lekfullheten men som man ändå kan trycka på rejält med i pisten?

Om mig:
Vikt: 92 kg
Längd: 190 cm
Hyfsat erfaren åkare, ganska aggressiv åkstil.
Fråga gärna om något är otydligt.

Tack på förhand kompisar!

Har samma skida 188cm och tycker den är hyfsat stabil i uppkörd pist. Är betydligt lättare än du , knappa 80kg och åker nog mer på teknik än kraft (tävlingsbakgrund)
Du kanske skulle kolla på en mer dämpad skida med lite metall och gummi.
De jag kommet på nu:
Line super natural
Extrem project 100
Men det blir nog på bekostnad av lekfullhet.
BC Corvus är nog också lite stabilare men fortfarande lite lekfull.
Finns ju även en Super 7 Race department som nog kan vara en hel del stabilare i högre farter.

Senast ändrad:
Efter att ha varit ute på äventyr med Q115 tänkte jag på nästa resa återigen ta med mig mina gamla Bibby Pro. Efter min senaste resa (då jag inte var helt nöjd med Q115) började jag läsa Blisters reviews och inser återigen att "ja, Bibbyn är just exakt det du söker, lekfull men med stadga för att åka fort". Var dock noga med att det är lite olika mellan årsmodellerna. Jag har den gamla som var alldeles lysande. Sen gjorde moment om dem och släppte då istället en "Blister Pro" (http://blistergearreview.com/gear-reviews/moment-blister-pro) som är likadan som den gamla. Nu verkar Moment dessutom gått tillbaka till ursprunget igen. Det finns en hel del att läsa på länken ovan och just playful charger är exakt rätt

Läste artikeln och Blister Pro lät ju nästan för bra för att vara sann haha. Definitivt en kandidat!

CFVB sa:
Läste artikeln och Blister Pro lät ju nästan för bra för att vara sann haha. Definitivt en kandidat!
Mm, jag körde ju 4-5 år på mina och tänker nu gå tillbaka. Var ju nästan samma hype här som på blister för några år sen.

Tillbaka
Topp