Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Ännu en 360 med snowboard..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 285314" data-attributes="member: 53949"><p>Det "naturliga" är tåskär på bs och hälskär på fs i och med att man då kan börja snurren lite innan upphoppet, alltså lämna kicken i vinkel istället för vinkelrätt mot.. På så sätt är det mycket enklare och "naturligare"..</p><p>Men om man kör FS från tåskär, alltså man kör in på tåskär som om man skulle snurra BS, fast man kör vinkelrätt mot hoppet, hoppar upp och sen efter man lämnat kicken gör hela snurren i luften så får man mycket bättre stabilitet och det ser mycket snyggare ut.. men, haken är att det är svårare.. men det är bara en vanesak..</p><p>Innan när jag körde omkring o hoppade på små gupp o kanter i pisten körde jag alltid backside 1 eller 3 om jag kom in från vänster och frontside om jag kom in från höger (kör goofy) för det är ju enklast.. men när jag testade att köra frontside på ett vänsterhopp kom jag mycket högre, clean'are spin och var helt rak i luften..</p><p></p><p>Som sagt, ut o prova så får ni se!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 285314, member: 53949"] Det "naturliga" är tåskär på bs och hälskär på fs i och med att man då kan börja snurren lite innan upphoppet, alltså lämna kicken i vinkel istället för vinkelrätt mot.. På så sätt är det mycket enklare och "naturligare".. Men om man kör FS från tåskär, alltså man kör in på tåskär som om man skulle snurra BS, fast man kör vinkelrätt mot hoppet, hoppar upp och sen efter man lämnat kicken gör hela snurren i luften så får man mycket bättre stabilitet och det ser mycket snyggare ut.. men, haken är att det är svårare.. men det är bara en vanesak.. Innan när jag körde omkring o hoppade på små gupp o kanter i pisten körde jag alltid backside 1 eller 3 om jag kom in från vänster och frontside om jag kom in från höger (kör goofy) för det är ju enklast.. men när jag testade att köra frontside på ett vänsterhopp kom jag mycket högre, clean'are spin och var helt rak i luften.. Som sagt, ut o prova så får ni se! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Ännu en 360 med snowboard..
Tillbaka
Topp