Ännu en fujative tråd

ST90

Medlem
Ännu en fujative tråd
Jag vet att det börjar bli tjatit med alla dessa Fujative trådar, men jag hittade ingen tråd eller recension som stämde efter min vikt och längd. Jag är då 183 cm lång och väger 58-60 kg. Kommer nästan bara att köra park och pist. Funderade på 179, men jag gillar ganska korta skidor, men då det är så långt ner till nästa storlek så vet jag inte riktigt. Och det här med att K2 mäter sina skidor i effektiv längd, är det så?´

Peace /Seb

Ännu en fujative tråd
Det jag har hört om dom är att dom ska vara mjuka som fan men det verkar ju passa dig som väger som en fjäder. Dom ska tydligen vara sköna att jibba med om man är i rätt viktspann...

Ännu en fujative tråd
Enligt den där länken så ska jag ha 169 av fujative (167 egentligen, och ja jag vet att det mer är ett riktmärke på vad man bör ha). Har ett par bandits redan som är 170, och den längden är skön. MEN, jag vill mitt montera fujativen och har hört att det blir sämre desto kortare skidan är. Så är 179 det jag bör satsa på?

Ännu en fujative tråd
jag väger 90 kg och kör på 179 fujisar.. as sköna, mjuka och goa passar alla som är avancerade skidåkare... men vad skiljer mellan core center och boot center ju typ 7 cm... satsar man på det ena lr det andra finns det skillnader men monterar man på något imellan finns det knapp några skilnader.. jag kör även mittmonterade bandits gick dock upp en storlek från 176 till 179 ..
bra att tänka på är även vart ska du använda skidorna. offpist och pist 179 park 169... det är vad jag tycker iallafall..
Ps alla skidor känns kortare när de är mittmonterade.
PPs ekonomernas nollning på kau rockar fett!! och då pluggar jag till lärare men ändå släppte de in mig i deras fina gemenskap!!!!!
Tänk på att de är mjuka alla gillar inte mjuka skidor.. jag älskar dem har alltid haft mjuka/halvmjuka

Ännu en fujative tråd
Okej. Jag vill ha just mjuka skidor så det låter ju perfekt. Tack för svaren, 179 blir det. Skulle fortfarande vilja veta om det här med "effektiv längd" gäller för K2 skidor.

Ännu en fujative tråd
Jag ar ganska saker pa att alla langder som olika marken anger ar den riktiga langden nos till bak. Den effektiva langden ar den del av belager som ligger mot snon nar man aker. Den blir lite mindre pa ett par vanliga skidor och mycket mindre pa ett par twintip, speciellt om twintipen ar stor som pa Line, Armada, K2, Volkl osv.

Tillbaka
Topp