Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ännu en ”köpa bräda fråga”. Åker just nu Custom 51 -96....:)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sailortrash" data-source="post: 1096038" data-attributes="member: 115785"><p>Det är ju kanon att det finns lite olika rockerkurvor nu för tiden. För lössnö kan jag verkligen tänka mig att både taper och olika nivå av tailrocker gör jättestor skillnad. Men jag är som du, 95 % pist. För det har jag köpt en slalombräda, och det slår ju allt vad normala snowboard kan erbjuda. Men jag vill även hoppa lite och sätta ngn 360 och då funkar inte slalom så bra direkt. Så jag är lite nyfiken på den där ”true camber” eller rocker-camber-rocker. Jag fick logiken förklarad för mig igår: på en vanlig bräda får man inte ut så mkt av en camber för man står för brett. På en true camber har man en liten camber under varje fot, och får mer ut av brädan flex.</p><p></p><p>Nu håller jag inte riktigt med, på en slalom t.ex står man tätare med fötterna och får ut max av brädans camber. Men jag tror ”det nya” kan vara bättre för lite jibb och lekfull åkning.</p><p></p><p>Jag är lite yngre än dig, men har iallafall 20 år på brädan (och skulle gärna hänga träsvärdet på väggen)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sailortrash, post: 1096038, member: 115785"] Det är ju kanon att det finns lite olika rockerkurvor nu för tiden. För lössnö kan jag verkligen tänka mig att både taper och olika nivå av tailrocker gör jättestor skillnad. Men jag är som du, 95 % pist. För det har jag köpt en slalombräda, och det slår ju allt vad normala snowboard kan erbjuda. Men jag vill även hoppa lite och sätta ngn 360 och då funkar inte slalom så bra direkt. Så jag är lite nyfiken på den där ”true camber” eller rocker-camber-rocker. Jag fick logiken förklarad för mig igår: på en vanlig bräda får man inte ut så mkt av en camber för man står för brett. På en true camber har man en liten camber under varje fot, och får mer ut av brädan flex. Nu håller jag inte riktigt med, på en slalom t.ex står man tätare med fötterna och får ut max av brädans camber. Men jag tror ”det nya” kan vara bättre för lite jibb och lekfull åkning. Jag är lite yngre än dig, men har iallafall 20 år på brädan (och skulle gärna hänga träsvärdet på väggen) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ännu en ”köpa bräda fråga”. Åker just nu Custom 51 -96....:)
Tillbaka
Topp