Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ännu en ”köpa bräda fråga”. Åker just nu Custom 51 -96....:)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sailortrash" data-source="post: 1096233" data-attributes="member: 115785"><p>Snowboardåkare som inte testat hardboots vet inte vad kantgrepp eller carving i pist är. Kan låta hårt, men så är det. </p><p></p><p>Faktum är att vilken skitbräda som helst är tillräckligt styv för brutal carving, även på hårt underlag. Men har man inte testat hardboots så fattar man inte det. Man fattar inte heller att även den smalaste stacken på en traditionell bräda är på tok för breda, och skapar en klart osund belastning på knäna. Bredden gör också att man inte får tillbaka den pop av camber som man får om man står lite smalare. </p><p></p><p>Det sagt så funkar traditionella grejer bra i park, låg fart och i mjuk snö, även förbättring säkert är möjlig.</p><p></p><p>Vill du ha pistprestanda ska du kolla på en annan kategori av brädor. Om inte slalom eller freecarve, så är nog boardercross ett bra alternativ. Eller en styv och lång allmountain, typ custom X.</p><p></p><p>Men det största problemet är softboots och den taskiga anordning ”normala” bindningar är. De klarar helt enkelt inte av att kanalisera all de kraft som skapas i hög fart på hårt underlag. Men har man inte testat hardboots så fattar man inte det heller.</p><p></p><p>Jag har testat, jag vet att jag har rätt. Sen kan resterande säga vad de vill.</p><p></p><p>För övrigt testade jag massa ”styva” boots i prisklassen 3-4000:- förra veckan. Verkar överlag som bootsen blivit mjukare på senare år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sailortrash, post: 1096233, member: 115785"] Snowboardåkare som inte testat hardboots vet inte vad kantgrepp eller carving i pist är. Kan låta hårt, men så är det. Faktum är att vilken skitbräda som helst är tillräckligt styv för brutal carving, även på hårt underlag. Men har man inte testat hardboots så fattar man inte det. Man fattar inte heller att även den smalaste stacken på en traditionell bräda är på tok för breda, och skapar en klart osund belastning på knäna. Bredden gör också att man inte får tillbaka den pop av camber som man får om man står lite smalare. Det sagt så funkar traditionella grejer bra i park, låg fart och i mjuk snö, även förbättring säkert är möjlig. Vill du ha pistprestanda ska du kolla på en annan kategori av brädor. Om inte slalom eller freecarve, så är nog boardercross ett bra alternativ. Eller en styv och lång allmountain, typ custom X. Men det största problemet är softboots och den taskiga anordning ”normala” bindningar är. De klarar helt enkelt inte av att kanalisera all de kraft som skapas i hög fart på hårt underlag. Men har man inte testat hardboots så fattar man inte det heller. Jag har testat, jag vet att jag har rätt. Sen kan resterande säga vad de vill. För övrigt testade jag massa ”styva” boots i prisklassen 3-4000:- förra veckan. Verkar överlag som bootsen blivit mjukare på senare år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ännu en ”köpa bräda fråga”. Åker just nu Custom 51 -96....:)
Tillbaka
Topp