Ännu en, vilka skidor ska jag ha?

PLarsson

Medlem
Hej,visste om jag skulle lägga tråden här eller under jibb, men nu blev det så här. Hade då tänkt byta skida mot en mer allround. Åker ca. 20-30% park, 20% offpist/skog (så ofta som möjligt), 20% BC hopp och resterande "leker" jag omkring. Typ lite pist,puckel osv. Åker hårt och aggressivt.Åker 1-2 ggr i veckan minst.
Slaktar mina skidor gode hårt...så bra belag är en fördel. Gillar ganska korta, men sjukligt mjuka och lätta skidor.Anser mig själv som mer än medelgod åkare...
Längd: 175cm vikt: 85kg

Har tittat på dessa skidor:

Salomon lord 08/09
Line Anhtem 09/10
Armada Fleet el rey 08/09
4FRNT MSP
¨
Dessa har jag läst mig till, har ingenaning hur styva dom är osv. Så kom gärna med andra förslag.

MVH: Peter

Senast ändrad:
Du kanske kan beskriva din åkstil tex hårt och aggresivt eller mer lungt och sansat, hur ofta du åker mm.

Tackar för svar! Line har verkligen grymma grejer... Hade först tänkt beställa ett par sånna, men kom på att jag skulle höra med er först.

Ännu mer svar, tack. Om styvhet osv.

Var inne på en affär och kollade på ett par lord. Dom var ganska styva iaf... Men k2 extreme har jag hört ska vara ganska allround och hyffsat mjuk, kolla upp den =)

Ett par K2 Seth? riktigt bra skida för det du är ute efter. Värdens mest omtalade friåkningsskida. Nu med en mini Rocker, alltså öppböjd i top och tail för optimal
känsla utanför de stenhårda pisterna. Gillar klippor och puder, är extremt lättkörd. Funkar sjukt bra i pisten också. Kolla mina annonser!

Tillbaka
Topp