Anpassning av snowboardboots

Aduzia

Medlem
Tjena!

Har ett par boots av modellen Burton Ion 2016/2017, och har haft ett problem sedan start egentligen. Dum som man är tänker man att problemet går över när skon anpassat sig efter foten.

Är överlag nöjd med bootsen, men har ett problem med att skorna "glappar". Det som sker är att när jag kör hårt i svängarna så kan inneskon ibland "hoppa till", alltså glappa lite, vilket gör att man alltid är lite passiv då glappen ibland har orsakat vurpor.
Undrar om någon har tips på hur man kan motverka detta?
Går det att få inneskon mer anpassad till "skalet" på något sätt?
Problemet är inte att bootsen är för stora, då mina tår slår emot längst fram i inneskon.

Vill helst slippa köpa nya boots, men kanske är det enda sättet att få bort problemet helt?

Dum fråga men är du helt hundra på att det är innerskon som glappar och inte din fot i innerskon? Om det verkligen är innerskon är du helt säker på att butiken gett dig rätt storlek på innersko i förhållande till yttersko?

Kolla bootfiting month med angry snowboarder på Youtube eller gå till en vettig bootfitter. Kan vara dags för nya boots dock.

Dum fråga men är du helt hundra på att det är innerskon som glappar och inte din fot i innerskon? Om det verkligen är innerskon är du helt säker på att butiken gett dig rätt storlek på innersko i förhållande till yttersko?
Det kan vara inneskon nu när du säger det. Går detta att kontrollera på något sätt?

Innerboots packar ihop rätt så fort, självhäftande cellgummi och silvertejp gör att de klarar sig lite längre. Bygg på tills det slutar glappa.

Skulle också vilja göra bootfitting, finns det nån i Stockholmsområdet? Alpingaraget?
Jag har gått till Alpingaraget för att få hjälp med mina skor - funkat utmärkt, men gå dit en tid i veckan då det är lite lugnare om du kan - alla där har inte jobbat med snowboardskor

Tillbaka
Topp