Äntligen - Åka Skidor nr 6, eller?

freeride_nu

Aktiv medlem
Ska bli kul att höra vad alla har att säga om det nyaste numret av vår favorit(?)tidning!!

Känslan är väl fortfarande samma när den kommer, men sen då?

Tyvärr rätt så intetsägande nummer, igen...

:-(

// XX

...jo nog var det tunnt igen på nåt sätt.
"Sverigekatalogen", den återkommande, kan ju vara bra att ha (tror faktiskt jag lägger den i bakrutan i bilen).
Artikeln om Bobbo (idol i Åre redan på 70-talet) var ju ju ack så kort. NOG finns det väl mer att skriva om honom.
...och var blev dom utlovade racingartiklarna av (lite Pillan för två nummer sen, bild på Fredrik N i förra, nu ingenting)?
Men vaffan! Det kan ju bara bli BÄTTRE...eller?

Jag blev glad när jag såg att det fanns en artikel om sveriges bästa friåkare. Men när jag läste artikeln visade det sig att den var pinsamt tunn och egentligen inte kom med något nytt.
Min teori om Åka Skidors tillkortakommanden är att tidningens målgrupp är på tok för stor. De verkar vilja tilgodose behoven hos alla kategorier av svenskspråkiga skid och brädåkare, något som naturligtvis är en omöjlighet. Som det ser ut nu bråkar alla om sinn beskärda del av kakan, från barnfamiljen på väg till Funäsdalen till skidalpinisten på elitnivå, men även jibbarkidsen, portåkarna, skibumsen och alla där emellan. Min uppmaning till Åka Skidor är altså att skaffa sig en smalare målgrupp som de kan skämma bort ordentligt, istället för som nu hålla alla på svältkost.

Håller helt med "r".
tidningen blir bara tråkigare och tråkigare, det börjar balla ur helt enkelt.
Förr kunde man jämföra den med den underbara tidningen POWDER magazine, nu påminner den mer om skittidningen GoSki. Nej läs Freeze och POWDER istället. synd bara att de skriver mest om USA så man måste läsa Åka Skidor ändå... men man gör det med motvilja...

Tillbaka
Topp