Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Använder du lavinryggsäck i lavinfarlig terräng?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Widski" data-source="post: 1292045" data-attributes="member: 188561"><p>Lustigt att denna fråga dök upp, jag går just i tankarna att köpa en lavinryggsäck. Grejen är dock att det inte lär bli så värst många toppturer per år, jag ska vara glad om jag lyckas pricka in ett par st. Men jag tänker lite som med cykelhjälm och annan skyddsutrustning, det räcker att man har otur en gång. Och även om en lavinryggsäck är väldigt mycket dyrare än en cykelhjälm så kan man inte sätta ett pris på sitt liv. </p><p></p><p>Det jag mer undrar över är om det verkligen finns bevis att de fungerar från verkligheten, eller om det är lite som den där Hövding uppblåsbara cykelhjälmen som ju nyligen gått i graven då den fått säljstopp för att den visat sig inte leva upp till kraven. </p><p></p><p>Det blir intressant att se hur många som använder en idag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Widski, post: 1292045, member: 188561"] Lustigt att denna fråga dök upp, jag går just i tankarna att köpa en lavinryggsäck. Grejen är dock att det inte lär bli så värst många toppturer per år, jag ska vara glad om jag lyckas pricka in ett par st. Men jag tänker lite som med cykelhjälm och annan skyddsutrustning, det räcker att man har otur en gång. Och även om en lavinryggsäck är väldigt mycket dyrare än en cykelhjälm så kan man inte sätta ett pris på sitt liv. Det jag mer undrar över är om det verkligen finns bevis att de fungerar från verkligheten, eller om det är lite som den där Hövding uppblåsbara cykelhjälmen som ju nyligen gått i graven då den fått säljstopp för att den visat sig inte leva upp till kraven. Det blir intressant att se hur många som använder en idag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Använder du lavinryggsäck i lavinfarlig terräng?
Tillbaka
Topp