Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Är brädan för kort?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 140510" data-attributes="member: 29149"><p>Ja den brädan är för kort.</p><p>Jag håller dock inte med om att du ska köpa en bräda i enlighet med Don Tommazos råd.</p><p></p><p>Du har inte talat om vem du är o hur du vill åka. Om du tex är 14 o hade tänkt växa lite till så är det kanske dumt att skaffa en bräda överhuvudtaget. Räkna lite på hur mycket du vill åka i vinter o kommande vinter. Blir det bara lite mer än 10 skiddagar per vinter är det oekonomiskt att köpa bräda.</p><p></p><p>Dessutom kan man inte bara bedömma hur lång bräda du vill ha utan måste relatera till hur hård brädan är. En styv bräda kan vara lite kortare än en hård o ändå kännas likadan (tills du åker lössnö).</p><p></p><p>Mitt grundtips är nog att lära sig åka först o skaffa en bräda sedan men om du vet att du ska åka mycket i vinter så kan det vara idé med en nybörjarbräda direkt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 140510, member: 29149"] Ja den brädan är för kort. Jag håller dock inte med om att du ska köpa en bräda i enlighet med Don Tommazos råd. Du har inte talat om vem du är o hur du vill åka. Om du tex är 14 o hade tänkt växa lite till så är det kanske dumt att skaffa en bräda överhuvudtaget. Räkna lite på hur mycket du vill åka i vinter o kommande vinter. Blir det bara lite mer än 10 skiddagar per vinter är det oekonomiskt att köpa bräda. Dessutom kan man inte bara bedömma hur lång bräda du vill ha utan måste relatera till hur hård brädan är. En styv bräda kan vara lite kortare än en hård o ändå kännas likadan (tills du åker lössnö). Mitt grundtips är nog att lära sig åka först o skaffa en bräda sedan men om du vet att du ska åka mycket i vinter så kan det vara idé med en nybörjarbräda direkt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Är brädan för kort?
Tillbaka
Topp