är de för långa.

EricRennermalm

Ny medlem
är de för långa.
tja ska köpa nya skidor är 183 lång är 180 skidor för långa ?
mina nu är 167 ett par rossingnol fs ..de (Nya) ska vara twintip park som funkar ok i offpist o pist

Senast ändrad:
är de för långa.
verkligen inte! ska du jibba är det perfekt för att du ska kunna få kontrolerade och stabila landningar. Finns inte ett pro typ som kör med skidor mycket kortare än så...ska du åka offpist kan du tom ha längre:)

är de för långa.
jag tycker det verkar för långt. köp 165-170 tycker jag. 168 är nog helt perfekt men det är väldigt individuellt. vissa kör jätte långa och vissa kör korta men jag tycker det är roligare med korta, mer lek

är de för långa.
havreboll sa:
jag tycker det verkar för långt. köp 165-170 tycker jag. 168 är nog helt perfekt men det är väldigt individuellt. vissa kör jätte långa och vissa kör korta men jag tycker det är roligare med korta, mer lek
samma lek med långa men mindre stabilt, bara att lära sig....=)

är de för långa.
Jag är 174 cm lång och har ett par som är 190cm. De fungerar skitbra!

Mitt tips är att du går tillbaka till ditt första ilägg och redigerar det... Skriv vilka skidor, dvs. typ, det är och vad du skall ha dom till. Enbart park, park och pist, eller allt möjligt? Skriv gärna hur du upplevt dina tidigare skidor? Var de sköna, eller känner du att du vill ha lite mer att jobba med?

är de för långa.
Carled sa:
Jag är 174 cm lång och har ett par som är 190cm. De fungerar skitbra!

Mitt tips är att du går tillbaka till ditt första ilägg och redigerar det... Skriv vilka skidor, dvs. typ, det är och vad du skall ha dom till. Enbart park, park och pist, eller allt möjligt? Skriv gärna hur du upplevt dina tidigare skidor? Var de sköna, eller känner du att du vill ha lite mer att jobba med?
mina gammla e skit sköna men känns en aning kort .. så jag tror jag behöver mer och jobba med

är de för långa.
jag köpte precis ett par armada el rey, 178 cm långa och jag är typ 174, tror det kommer funka utmärkt både i park och offpist! :)

är de för långa.
Ingen jibbare direkt, men i mina öron låter det som ett bra val. 180 är under din egen kroppslängd och kommer att ge dig den där extra bärigheten man vill ha utanför pisten..
Sedan vet jag som sagt inte hur de kommer att bete sig i trick/hoppa/snurr osv...

Go for it!

/G

är de för långa.
Det gör man väll som man känner för, Själv tycker jag att långa är mycket skönare, du har mer kontroll i luften... Med Små snurrar du lättare men har inte så bra kontroll, så köp dem långa

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp