är de värt att köpa annual skipass i verbier?

najni

Ny medlem
Tänkte köpa mitt skipass för säsong i verbier nu, då de ger 10 % rabatt om man gör de innan sista okt. Men upptäckte då att de finns annual skipass där man får fördelar och rabatter på bla heliskiing och badhus.
http://verbierbooking.com
Ni som varit nere i verbier. Tjänar man in de extra pengarna som de kostar mer än säsongskortet?
Hörde nått om att man får rabatt om man jobbar hur funkar de?

Tacksam för hjälp

/nina

Jag var nere i Verbier förra säsongen. Har dock ingen koll på det där men annual skipass.
Men du får iaf rabatt när du jobbar. Arbetsgivaren fixar några papper, sen går du till stället du köpte liftkortet på och inkasserar lite pengar. Tror det var 50% på liftkortet, men inte riktigt säker...

ok så de fixar man i efterhand :)

annual verkar vara värt om man tänker göra heliskiing men inte annras om man inte är väldigt intresserad av musseer, st bernards hund museet t.ex. :)

haha, i verbier gör man annat!
Fast att simma i badhuset eller klättra lite på deras bouldervägg är ju inte fyskam emellan all åkning och öl.

Du får 50% på lifkortskostnaden om du har ett anställningsbevis.
Du visar upp ett anställningsbevis hos polisen, dem i sin tur ger dig ett "intyg" eller något liknande (som förövrigt verkar sjukt lätt att kopiera!) som du visar när du köper ditt liftkort... viiiips så betalar du då bara cirkus 4500:- för ett säsongs kort.
Ha med i dina beräkningar att för att få ett anställningsbevis måste du såklart bli anställd, samt att du varje månad måste betala in runt 150CHF i månaden i försäkringsavgift.
Vilket klingar dåligt om du bara jobbar typ 1-2 ggr i veckan, och knappt tjänar in tillräckligt för att betala av försäkringsavgiften :)

Ses där nere!
Och har du ett boende som jag kan hoppa in i får du gärna höra av dig!
Ciao, Johan!

Går det att komma i efterhand med alla de där papprena och få sina 50 % rabatt? Om man nu hittar ett jobb!

De va ingen liten försäkringsavgift. Har insett att schweiz verkligen är dyrare. Kollade precis upp för att utöka hemförsäkringen och för min bror som ska till frankrike kostar de ca 800 kr och för mig nästan 2500 kr ^^

Har tyvärr ingen plats. Men vi ses!
/nina

ja du kan glida upp med ett intyg när som helst så får du tillbaka dina cash!
Vilket konstig hemförsäkring du verkar ha, som blir dyrare beroende på vilket land du åker... kan inte minnas att min funkar så nämligen :)

Och jag lovar att de går att leva billigt i verbier också!
Hör du om någon som har plats kvar i en crib så tveka inte på att hojta, vore schysst!

bless

jag betalade aldrig dom där försäkringspengarna..precis som johan sa så blev det ju ohålllbart då jag inte jobbade så mkt, att slänga iväg allt på den där försäkringen..så jag sket i det, och inget har hänt än iaf :) men egentligen måste man, säkert lag på det.

fan vad bra du har det david, för mitt kneg drog av det direkt på min lön så jag hade inget att säga till om. DAWG!

mm.. tror de var så bara för att schweiziska sjukvården är en av de dyraste i världen, ligger i klass med USA tydligen.
Frågan är om jag inte behöver ha försäkring för arbetsrisk. De borde väl dom 120 chf stå för lr? Om man nu betalar dom :P

Ja de har jag tänkt att leva är inte så mycket dyrare i verbier än i andra skidortet. De kommer bli gôtt mos!

årskortet r ett mkt bra deal eftersom det även gäller på ett antal andra skidorter. Spat nere mot genevesjön r oxå bra.
Sjukvård i Schweiz r inget problem eftersom det finns avtal med Sverige (info på försäkringskassan). Kan dock finnas andra orsaker till varför hemförsäkring kan vara bra att ha (läs villkor).
U

Tillbaka
Topp