Är den här brädan rätt för mig?

Johnny89

Ny medlem
Hejsan, köpte en Burton Deuce Wide (158cm) för drygt en vecka sen, det är rätt längd på den men efter att jag har läst runt lite så har jag förstått att vikten är ganska viktigt oxå? så jag undrar nu ifall brädan är rätt för mig? Jag väger 105kg och är 176cm lång.

Burton Deuce Wide:
http://www.the-house.com/9858btduw9...166444&utm_source=commissionjunction&netid=cj

sen har jag en annan fråga med, passar vilka bindningar som helst på brädan eller är det bara burtons egna?

Mvh Johnny

Vikten är viktigast, vilka bindningar som helst om du har ett par/köper till "unidiskar", om det inte är en est bräda du har köpt?

Okay för enligt tabellen som sitter på undersidan av brädan så är 158cm för 61-84kg och då är den ju alldeles åt helvete.

EST har jag faktiskt ingen aning om ifall det är, står inget om det på brädan iaf, tror man kan se skruv hålen på bilden som finns i länken.
Vart kan man hitta unidiskar? :)

Correction av mig det heter ICS och EST hör till det, om din bräda har skruvhål är det en vanlig bräda, har den en lång-smal skåra är det en ICS bräda

Jo den är ju det... vet inte riktigt mer vad jag ska sägs ;P Men den kommer ju upplevas mjukare än vad den är tänkt att göra och kommer inte ha de egenskaper den är byggd för men du kommer ju fortfarande kunna åka på den, men nu vet du det till nästa gång ;)

Ah okay då förstår jag :) så då borde i princip vilken bindning som helst funkar?

Det var ju träligt men å andra sidan så är jag ganska så ny inom snowboard så kanske inte tänker på det så mkt :P

Tack för svaren iaf!

Jadå! se bara till att du får ett par konverteringsdiskar så är det lugnt! Eller så köper du ett par Burton bindningar så är det hel lugnt :)

Och ska väll muntra upp dig då genom att säga att det som nybörjare är bra att ha en mjukbräda. Dock är ju duecen rätt mjuk från början men det blir nog bra! :)

Tillbaka
Topp