Är det bättre med "tjejbräda" för mej?

kebnekaijsa

Ny medlem
Jag har en extrem-bräda nu, men tycker inte riktigt om den. Vet egentligen inte varför. Funderar på att köpa en ny nu i allafall..(eller när säsongen kommer igen)

Men , jag funderar på om man skulle ta o köpa en sån där "tjejbräda" som kommit ut? Jag är kort (1.62).

Vad tror ni? Ngn som vet ngt om dem? eller som har erfarenhet av dem? Vad är fördelen med dem egentligen? :-)

Det beror väl lite på din vikt också må jag tro. Tjejbräder har jag för mig att de inte är lika styva som herrbrädor. Det är nog lika bra att du hör med tillvärkare vad dom har att säga och rekomendera om saken.

Heeej..
Jag har en Sapient Seduction tjej freestyle brada och det funkar hur bra som helst for mig. Bradan ar inte alls lika styv som herrbradan, fast anda gar det att aka snabbt med den. Du svanger bradan mer pa teknik an pa kraften vilket jag tycker jattemycket om. Bradan har ett bra flex ocksa, som gor landningarna efter hoppen lattare. For mig har det verkligen gjort skilnaden fran att aka pa bradan till at med bradan. Klart att alla ar olika, men tycker i alla fall att du for testa en tjejbrada innan du koper en ny.
Hoppas att detta hjalper dig lite.
/Annika

Jag åker också på en tjejbräda, en Ride Solace. Och jag tycker att den är hundra gånger skönare än min gamla K2 bräda. Mycket mer känsla när du åker speciallt i svängarna, då du verkligen kan trycka ifrån med benen för att få grymt sköna svängar (nästan som med carvingskidor - bygger lite på samma sak). Kanterna bara hugger tag i underlaget! :)
De är mycket bra om du ska hoppa med (iaf enligt mig), pga av att de har mycket mera flex en herrbrädorna så är det lättare att rädda en landning även om du landar fel. Jag har en förmåga att alltid landa väldigt mycket på tailen och med min gamla bräda så var det nästan att räkna med att man skulle ramla, men med denna så står man för det mesta ändå.

Jag är 1,70 och väger 55-60 kg.

Du kommer inte ångra dig om du köper en tjejbräda det kan jag lova! :)

oki!

Tack för era svar, jag ska försöka kolla upp om man kan få låna en sån ngnstans. Jag ska inte hoppa eller så med den, och ska också tilläga att jag väger unge. 52 kg, och är 1.62.....
de låter ju som om de flesta av er är rätt så nöjda!?

Vilka märken Gör såna brädor?

Ride, Burton & Sapient gör. Tror alla de större märkerna gör tjejbrädor. Fråga i affären dom brukar ha en hel del tjejbrädor.

Det viktigaste är att du köper en bräda som är anpassad efter din längd, vikt och skostorlek. Om det sedan är en "tjejbräda" eller någon annan bräda har ingen större betydelse, men med tanke på din vikt och längd så finns det massor med bra "tjejbrädor" att välja mellan.

Alla märken som är något att ha gör brädor anpassade för tjejer. Det är bara att kolla runt lite.

Äh jag kör på en burton dominant 06a , är 164 cm över havet och den är 146, vi fungerar ypperligt ihop den och jag.
-Nicole

kebnekaijsa sa:
Men , jag funderar på om man skulle ta o köpa en sån där "tjejbräda" som kommit ut? Jag är kort (1.62).

Vad tror ni? Ngn som vet ngt om dem? eller som har erfarenhet av dem? Vad är fördelen med dem egentligen? :-)
sött av dig att skriva om "tjejbrädor" som om de vore någon avlägsen minoritetsbefolkning.

/ebbe

"tjejbrädor" är lämpade för de som inte har så stora fötter, så om du har små så kan en tjejbräda vara en bra investering.
Peace!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp