Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Är det månne dags för konstsnö på allvar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anell" data-source="post: 127235" data-attributes="member: 42432"><p>Det var ju ingen svar på frågan! Snarare varför det är 20 grader utanför rutan idag! Jo, det kommer ju bli värmare. Åsikterna går ju isär, men om man tänker att stora delar av det fasta vattnet i världen smälter (inlandsisar) så blir det mer vatten i omlopp. Dvs mer vatten i molnen och därmed mer snö. Vart denna snö kommer att hamna och hurvida vi i Sverige kommer att få ta del av den har jag ingen aning om. Som det ser ut nu kommer temperaturen att fortsätta att höjas. Men i stora delar av de svenska fjällen innebär en höjning på 3-5 C att det fortsatt kommer att vara vinter där uppe. Inte lika långa kanske. Dock kommer nog anläggningar söder om Jämtland att få det tufft. Hoppas jag gjorde det lite klarare. MVH</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anell, post: 127235, member: 42432"] Det var ju ingen svar på frågan! Snarare varför det är 20 grader utanför rutan idag! Jo, det kommer ju bli värmare. Åsikterna går ju isär, men om man tänker att stora delar av det fasta vattnet i världen smälter (inlandsisar) så blir det mer vatten i omlopp. Dvs mer vatten i molnen och därmed mer snö. Vart denna snö kommer att hamna och hurvida vi i Sverige kommer att få ta del av den har jag ingen aning om. Som det ser ut nu kommer temperaturen att fortsätta att höjas. Men i stora delar av de svenska fjällen innebär en höjning på 3-5 C att det fortsatt kommer att vara vinter där uppe. Inte lika långa kanske. Dock kommer nog anläggningar söder om Jämtland att få det tufft. Hoppas jag gjorde det lite klarare. MVH [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Är det månne dags för konstsnö på allvar?
Tillbaka
Topp