Ar det sant att vissa inte kan skaffa 6-Pack!

David01

Ny medlem
Tja, jag maste hora om detta, kan vem som fa six pack genom hard traning, eller ar det som de sager att det ar genetiskt.. Att vissa inte kan klamma fram rutorna!

Om fallet ar att det ar genetiskt, ar det vanligt att man har svarigheter, eller ar det bara en liten grupp som har problem att fa fram RUTORNA!

Kan ni ge nagot bra forslag pa magovningar?

/David

Haha! Funny answers.

Jag har aldrig hört att det ska vara genetiskt, kör hårt med vanliga magövningar och håll ett lågt BF kommr du se att rutorna kommer.

alla kan få rutor, men det räcker inte att träna magmusklerna hårt - det måste till lite deffning också annars ligger rutorna gömda bakom fettet ;)

/jag har rutor - de syns bara inte

Rutorna = magmuskler.
Alla har magmuskler.

Det handlar om att ha så pass lite fett/underhudsfett "ivägen" så formerna av musklerna syns.
Denna slutsats kom jag dock på själv. Puss.

alltså man måste ju ofta va 18 för att köpa 6-pack, närå skojja bara. Men vissa har ju typ 4-pack, vissa 8-pack så ja vet inte, lär ju va lite olika, själv har man ju en hel karta..

Problemet ligger i att människor har en tendens att lagra fett kring organen vilka merparten sitter kring magen. Detta fett bränner vi sist vilket gör det svårt att få fram rutorna. rutor på magen handlar till största del om underhudsfett men i många mäns fall handlar det även om bukfettet (det som lagras kring organen).

Män lagrar primärt fett i buken
Kvinnor lagrar primärt på lår och stuss.

när man tränar magen ska man koncentrera sig på den koncentriska(ihopdragande) fasen och även på flexation(böjningen) i ryggraden vilken är rectus abdominis primära uppdrag. magen har INGET att gör med benen så dessa ska kopplas bort i största möjliga mån. där har vi redan starka muskler så som iliacis och psoas (vilka gemensamt kallas iliopsoas då de är mer eller mindre sammanväxta)

ett litet tips är dock att även fokusera på den excentriska fasen lite extra vilket innebär att man mer eller mindre gör en sit down dvs fokusera på vägen ner till marken istället.

i övrigt handlar som sagt om underhusfett för att få fram dom små rackarna, om man nu vill det?

fråga på mer om ni vill jag jobbar som personlig tränare.

Vi människor har ett visst antal kcal som vi behöver sätta i oss per dag för att vi ska kunna funka normalt. Om vi säger t.ex. att den mängden är 2000kcal och då går du varken ner eller upp. Sen om du bränner 500 kcal per dag så kommer du att bränna 3500 kcal per vecka och det motsvarar ett halvt kilo.

Svårare än så är det inte. Räkna kcal.

Stighall, säg inte att du tror du kcal-snacket...

Man räknas då inte alls med hur energin omsätts i kroppen - det är ett rent stenåldermässigt sätt att se på kroppen. Vad man äter, kolhydrater, fett eller protein, påverkar i allra högsta grad hur fet du blir, hur mycket kroppen förbränner, hur vi mår, osv, alltså INTE hur mycket vi äter... Suck. Man äter ju inte mer än vad man klarar av. Då blir man mätt.

Lägg ner.

Alla har faktiskt inte möjligheten att få det sista nedre dubbelpacket, då vissas muskler inte har den definierande "skåran" emellan dom.
Träna så mycket du vill, men om du är en utav dessa får det räcka med 4pack+tuttar

Snusmumrik1

Det funkade då för mig i somras då jag åt mindre än vad ja gjorde under min gymbulktid och tränade fotboll 4 gångeri veckan. -5kg tack och bock.

Jag förstår inte vad ni snackar om.
De som inte får skaffa ett sexpack har ju inte fyllt 18!!!!!!!
Eder Oldgen

gå in och fråga på www.gymgrossisten.com där får du lite bättre svar än det du fått här ovan

Jag vet inte, men det verkar ju faktiskt som att inte alla kan. Jag tittar en del på UFC, de kanske hårdast tränande människorna i världen och alla där har inte sexpack medan andra har det största packet du sett. Så det kan nog vara så ja.

JoakimN sa:
Alla har faktiskt inte möjligheten att få det sista nedre dubbelpacket, då vissas muskler inte har den definierande "skåran" emellan dom.
Träna så mycket du vill, men om du är en utav dessa får det räcka med 4pack+tuttar
haha men pucko,, du tror inte att allas muskler e likada ut ? bara att dom är olikaa stora, om du tränar dom nedre utav bara helvete så kommer ju "skåran"att växa fram mer o mer,,

talar av erfarenheter, hade ingen skåra, har nu 8 pack + fina bröst :)

edit: den bästa magövningen enligt mig är när du hänger, med stöd för rycker mot nån yta, och sedan lyften benen rakt ut(upp) så högt magen din pallar :)

Senast redigerad av en moderator:
Gudrunnator sa:
Nej alla kan inte få synliga magrutor.
haha!
varför skulle inte alla kunna få magruter de va nog de sämsta ja hört! därimot kan vissa ha svårare en andra pga av att alla har olika gener. de ända som gäller är att äta rätt och träna hårt! glöm inte att magmusklerna är en muskel som vilken annan muskel som hellst på kroppen så vill du få fram dom så ska du köra tungt och lika många reps som när du kör t.ex biceps.

johanbackman sa:
Gudrunnator sa:
haha!
varför skulle inte alla kunna få magruter de va nog de sämsta ja hört! därimot kan vissa ha svårare en andra pga av att alla har olika gener. de ända som gäller är att äta rätt och träna hårt! glöm inte att magmusklerna är en muskel som vilken annan muskel som hellst på kroppen så vill du få fram dom så ska du köra tungt och lika många reps som när du kör t.ex biceps.
backman kan han...

alwaysCrash sa:
JoakimN sa:
haha men pucko,, du tror inte att allas muskler e likada ut ? bara att dom är olikaa stora, om du tränar dom nedre utav bara helvete så kommer ju "skåran"att växa fram mer o mer,,

talar av erfarenheter, hade ingen skåra, har nu 8 pack + fina bröst :)

edit: den bästa magövningen enligt mig är när du hänger, med stöd för rycker mot nån yta, och sedan lyften benen rakt ut(upp) så högt magen din pallar :)
Grattis till dina fina bröst, Men att du har odlat fram ett 8pack från att inte ha ett betyder alltså att du inte är en utav dessa med detta bekymmer jag tog upp tidigare.

nealsson sa:
Jag vet inte, men det verkar ju faktiskt som att inte alla kan. Jag tittar en del på UFC, de kanske hårdast tränande människorna i världen och alla där har inte sexpack medan andra har det största packet du sett. Så det kan nog vara så ja.
UFC är ingen bodybuilding tävling och därför har inte alla sexpack. och ja förstår inte alls va dom skulle göra för nytta i en UFC match

Senast ändrad:
Rent tekniskt är det möjligt att vara småfet med enorma bukmuskler och ändå ha rutor. så om du vill kan du ju va tjock och glad men ändå ha de kära rutorna:) deff suger!

johanbackman sa:
Gudrunnator sa:
haha!
Känner många som tränar magen som satan utan att få magrutor, precis som att vissa har med väldefinierade biceps. Det behöver inte betyda att man är stark bara för att man har magrutor.

Gudrunnator sa:
johanbackman sa:
Gudrunnator sa:
haha!
Känner många som tränar magen som satan utan att få magrutor, precis som att vissa har med väldefinierade biceps. Det behöver inte betyda att man är stark bara för att man har magrutor.
men isåfall tränar dom eller äter fel. mycke magmuskler ochy lite fett=magrutor så enkelt är de.

Eller så får dom acceptera att dom inte har gener för att få synliga magrutor.

Och nej, det är inte så lätt som mycket magmuskler och lite fett=magrutor.

Gudrunnator sa:
Eller så får dom acceptera att dom inte har gener för att få synliga magrutor.

Och nej, det är inte så lätt som mycket magmuskler och lite fett=magrutor.
du vet ju inte va du snackar om. dom som har axepterat att dom inte kanm få magrutor är endast lat. om man vill ha synliga magrutor måsta man bygga muskler men de e de ju ingen på de här forumet som verkar förstå, de går inte att bara deffa sej till magruter.

Det känns inte som att diskussionen kommer någon vart men jag vet i alla fall att alla inte kan få synliga magrutor även fast dom tränar rätt och äter rätt osv osv. Jag vet även att man kan ha magrutor utan att träna speciellt mycket och bara äta "vanlig" mat.

Gudrunnator sa:
Det känns inte som att diskussionen kommer någon vart men jag vet i alla fall att alla inte kan få synliga magrutor även fast dom tränar rätt och äter rätt osv osv. Jag vet även att man kan ha magrutor utan att träna speciellt mycket och bara äta "vanlig" mat.
Vilket skämt du är, ge upp. Alla kan få magrutor men man har olika svårt för att få det. Samma sak som att vissa har anlag för fettma och andra inte. Vissa behöver arbeta lite hårdare för att hålla sig i form andra behöver knappt göra något alls.

Gudrunnator sa:
du har ingen aning om va du snackar om nu !
läs va johan skrivit å lär.

att säga att inte alla kan få 6-pack är bara en ursäkt för att man är fet,lat och dricker för mycket öl..

Stighall - klart att du går ner i vikt av att svälta, förvånar det dig?
Tror du att din kropp mår bra av det?

jonathan_chips sa:
Gudrunnator sa:
Vilket skämt du är, ge upp. Alla kan få magrutor men man har olika svårt för att få det. Samma sak som att vissa har anlag för fettma och andra inte. Vissa behöver arbeta lite hårdare för att hålla sig i form andra behöver knappt göra något alls.
Har du något bevis på att detta stämmer?

Gudrunnator sa:
jonathan_chips sa:
Gudrunnator sa:
Men du, ärligt, Varför skulle vissa inte kunna få synliga magrutor? Tror du att det ligger en platta mellan musklerna och skinnet som hindrar musklerna från att synas. Nej det du har mellan huden och musklerna kallas för de mesta för fett och tränar du bort det kommer musklerna fram.

Sen har vissa mer eller mindre lätt för att bli feta och således måste träna mer för att hålla sig i form för att musklerna ska synas.

Gudrunnator sa:
jonathan_chips sa:
Gudrunnator sa:
Om det sitter mer än fem personer som är omkring fyra år äldre än dig och säger att det är så får du fan ta och lita på det. Orkar inte göra någon längre utläggning, vänd på saken, varför skulle det inte gå?

Alla har inte likadana muskler, och nej det ligger inte en platta mellan musklerna och skinnet men vissa har platta magmuskler alltså är det omöjligt att få magrutor.

Gudrunnator sa:
Alla har inte likadana muskler, och nej det ligger inte en platta mellan musklerna och skinnet men vissa har platta magmuskler alltså är det omöjligt att få magrutor.
Platta? Är detta något som bara förekommer vid magmuskler eller finns det även platta biceps? Inget jag har sett iallafall, skulle vara en fin syn de.

johanbackman sa:
Gudrunnator sa:
johanbackman sa:
haha!
men isåfall tränar dom eller äter fel. mycke magmuskler ochy lite fett=magrutor så enkelt är de.
Johan har rätt!

Haha "Det behöver inte betyda att man är stark bara för att man har magrutor."
Näe de finns ju många skinnybitches som brukar komma "stekandes" på stranden och tro dom är fetast biffarna för att dom har magrutor, sånna där innebandy pojkar brukar de oftast vara, elr fotbolls pojkar! och där passar "Det behöver inte betyda att man är stark bara för att man har magrutor." in perfekt!

Gudrun, på dig låter det som att man ska få magrutor efter typ 2-3 dagar! får man inte det så måste man ge upp och konstatera att man inte kan få magrutor..

Träna rätt, ät rätt, träna HÅrt!
Jay cutler, arnold, ronnie, troru dom föddes med magrutor? nej dom träna arslet av sig som dom flesta måste göra för att få det..

Senast ändrad:
som sverker "pussss" säger så är de inte omöjligt de tar bara tid. det gäller att träna rätt och äta rätt och tillräkligt länge.

Tillbaka
Topp