Är detta västernorrlands största BC-kicker?

Axel-br

Ny medlem
Hej. En vän till mig visade mig detta klipp och jag blev genast nyfiken. Jag vänder mig därför till er som är mer insatt än mig inom detta område.
Är detta västernorrland (eller kanske Sveriges?) största BC-kicker om man bortser från dom stora resemålen så som Åre och Vemdalen??
Är det någon som har åkt i denna backe och kanske till och med testat hoppet?

http://www.sportwire.se/vasternorrl...video/sundsvalls-storsta-hopp-genom-tiderna-0

Jag har varit väldigt sugen att åka till Sundsvall och testa deras stadsbacke men det har aldrig blivit av.

Tacksam för svar

/Axel B

Backen i fråga är helt ok för att vara en "stadsbacke" men jag skulle personligen inte åka någon längre sträcka för den. På den tiden man bodde i Sundsvall var dessa backar bra om man ville slå ihjäl ett par timmar men åkte man någonstans över en heldag så blev det Hassela eller t.o.m. Vemdalen.

iLd0tt0re sa:
Backen i fråga är helt ok för att vara en "stadsbacke" men jag skulle personligen inte åka någon längre sträcka för den. På den tiden man bodde i Sundsvall var dessa backar bra om man ville slå ihjäl ett par timmar men åkte man någonstans över en heldag så blev det Hassela eller t.o.m. Vemdalen.
Okej. Tack för ett bra svar.
Jag har några släktingar där (som jag dock inte hälsar på så ofta) så ca 1 gång varannat år är jag där. Ska åka dit på vintern nästa gång för att testa backen

Axel-br sa:
OVesterlund sa:
Hawk100 sa:
Ska inte en BC-kicker ligga Back Country????
Haha, word. Landningen är ju i pisten!
Men vadå, kickern ligger ju back country?? jag skrev ju BC-kicker och inte BC-landning?
Nej kicken ligger isf offpist, backcountry brukar man väl kalla avlägsna ställen som inte är tillgängliga med vanliga transportmedel dvs lift/bil etc. För den delen så var ju själva "kicken" inte speciellt stor så tvivlar på att det skulle vara norrlands största.

excellentswordfight sa:
Axel-br sa:
OVesterlund sa:
Haha, word. Landningen är ju i pisten!
Men vadå, kickern ligger ju back country?? jag skrev ju BC-kicker och inte BC-landning?
Nej kicken ligger isf offpist, backcountry brukar man väl kalla avlägsna ställen som inte är tillgängliga med vanliga transportmedel dvs lift/bil etc. För den delen så var ju själva "kicken" inte speciellt stor så tvivlar på att det skulle vara norrlands största.
Jaha, men skulle det kunna vara sveriges största offpist-kick då?
Jag är iaf mäkta imponerad av detta

Jag har sett filmer här på freeride om den här backen. Snälla kan någon som åker här berätta mer om hoppet! Plz

Axel-br sa:
excellentswordfight sa:
Axel-br sa:
Jaha, men skulle det kunna vara sveriges största offpist-kick då?
Jag är iaf mäkta imponerad av detta
Kan inte ha sett mycket...

Tillbaka
Topp