Är Head världens bästa alpina skidmärke?

Nej,
men det är kanske det märke som varit på fötterna på åkarna som tagit flest poäng.
För övrigt vem bryr sig?

På racefronten så ligger de långt fram, även deras "vanliga" pistskidor är bra. Men testa deras friåkningsskidor, där ligger de långt efter...

Är väl bara kolla på dagens OS i slalom för att inse att skidmärket spelade noll och nada roll när det väl gäller, utan allt handlar om teknik, före, bana och individuell skicklighet. Head var mig veterligen inte på pallen utan Atomic, Blizzard och Rossignol :)

Head gör bra skidor, har kört flera Supershape modeller, men varken Racetiger eller Atomic Redster är på något sätt sämre. Men det är klart att det olika karaktärer, precis som att Ferrari och Porsche kan ha samma bantid på racebanan ,men är ganska olika att köra på nästan alla punkter.

Senast ändrad:
Så länge Linsey Vonn (...tyvärr lite out of shape den här vintern) envisas att åka på Head så måste dom ju vara bäst! :D. Å Maria Hoefl-Riesch slutade knappast för att hon hade taskiga lagg. Teddan (...Ligety) öh, du! Suger dina lagg? Nä, knappast va... trodde väl inte det... Vad var nu frågan förresten...?:/:):|:D:lol:

/A

Snacka om ett ganska handikappat tänk... Head lägger mest stålar på åkare och får resultat och reklam för det. Samma visa med Fischer på längdsidan... I slutändan så skulle hoefl-riesch, ligety, björgen eller kalla dominera på snowblades, snöskor respektive.

bootfitta sa:
Snacka om ett ganska handikappat tänk... Head lägger mest stålar på åkare och får resultat och reklam för det. Samma visa med Fischer på längdsidan... I slutändan så skulle hoefl-riesch, ligety, björgen eller kalla dominera på snowblades, snöskor respektive.
Jag har en bekant som för kanske 15-20 år sedan (då han var 30-35) var på något evenemang i Sälen och i parallellslalomdelen lottades mot Ingmar Stenmark. Min vän är ingen dålig skidåkare, han tävlade i puckel på juniornivå etc, och han lyckades i stort sett matcha Stenmark, bara någon sekund eller två efter i mål. Något han var mycket stolt över i några ögonblick i målfållan - tills han skakade hand och hann växla några ord med Ingmar och insåg att Ingmar hade kört med oknäppta pjäxor…

Hmmm... allvarliga seriösa frågor onekligen. Bäst? Jag måste nog tyvärr säga pass här... :rolleyes:
God kväll önskar eder,
Acke da good

Dom bästa åkarna vinner på alla märken. HEAD erbjuder mer pengar/bättre deal än andra just nu, därför har dom fler toppåkare. Sedan har HEAD lyckats sämre i SL. Beror förmodligen snarare på att man valt att satsa mer på fart-åkare än att man inte kan bygga SL-skidor. Man dominerar t.ex. i GS, SG och DH. Man ska ha klart för sig att det som åks på i WC och OS inte har något att göra med det som du, jag och Janne Banan kan köpa i butik. Det som sitter på Hirschers, Schiffrins, Svindals och Co:s fötter är specialtillverkade "one-offs" för respektive atlet.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp