Är manitou stance flot bra?

måna av manitue gafflarna blir väll ganska "trötta" efter ett tag. fjädern blir slut osv?
eller? det är då vad jag har hört. själv kör jag på marzocchi.....

För att hålla dom i fint skicka måste man lämna in gaffeln på service MINST en gång i månaden. Känns lite onödigt och göra det när man kan köpa sig en ordentlig gaffel från början.

Stance flow är inget att hänga i julgranen, en av dom äckligaste gafflarna jag provat. Den kan framförallt inte vara bra att åka utför då den inte sväljer någonting. Känns som en riktig B-gaffel. Köp nåt bättre.. Om det är en hög-slagig gaffel du är ute efter så rekommenderar jag z150,66 och även Travis Single ser väldigt schysst ut.

Asså Schlyter du kan inte ha någon som helst erfarenhet i cykelvärlden. Visst den kanske känns som en bra gaffel jämnfört med en sr suntour som man får med på cyklar från OKQ8. Hela Mantiou´s Stance serie är budget gafflar med dålig prestanda. Manitou gör annars några riktigt fina gafflar så som Goldlabel-serien(dirt/street),Travis(Fr) och man får inte glöma den härliga Sherman(slutade tillverkas 2005) serien heller.

Senast ändrad:
Marzocchi har ju också några dåliga serier med gafflar. T.ex deras budget gafflar MZ.

Man kan inte säga att bara för att man rullar på t.ex en Marzocchi så har man en svin bra gaffel till det man cyklar. Ser sjukt många som använder sina gafflar till allt annat än vad dom är tänkte för.

Senast ändrad:
jag tänkte köpa en Manitou Stance Flow men inte så säker längre efter all kritig ni kastar på den då är det ju bättre jag sattsar hårt på en Maracoizhi(Kan ej stava) 66

Dom e inte så sköna, jag hade en sån förr och den va riktigt äklig på min bighit. jag tycker inte att du ska köpa en sån ! nu kör jag på en "66vf2 l-m" den e najs! ett tips e att köpa marzocchi !:D

lika kass... alltså grejjen är vad skaru köra... street, fr, dh, dirt, 4x, elelr t.o.m. xc...
street : gold label gafflarna ska funka prima... eller varför inte köra stelt som jag :D (ehm, bema, kan inte precis köra med dämp)
fr : ingen aning, håller inte koll på de... kanske 66?
dh : 888, boxxer..
Dirt : jaa dj-gafflarna funkar ju bra :P
4x : ja, marzocchi 4x säger dom att den är hur grym som hellst.. men lite dyr :P.

jaja.. bara vi vet vad du ska åka ^^, om du inte redan har skrivit det :P

Senast ändrad:
Undvik de billigare manitou (manipoo) till varje pris. Allt under 5000kr
Ren skit rätt igenom. Stora kvallitetsproblem.
Gafflarna är dessutom isig inte speciellt bra, Marzocchi och RS ligger ljusår före i de prisklasserna.. Vad gäller stance serien så skulle jag säga att det är den sämsta lågprisgaffeln som någonsin tillverkars av de större märkerna när det gäller funktion.
Den spikar helt enkelt igen för ingenting. De bildas bubblor i oljan som inte har någon stanns att ta vägen och du får en gaffel som är otroligt sunkig. Svår att få igång och när du väl fått den att jobba, så går den igenom hela slaget extremt lätt och bottnar.

Tillbaka
Topp