Är min bräda nåt att ha?
Hej! Köpte en ny bräda igår. En Ride Havoc från fiolåret. Fick den därför till ett starkt reducerat pris. Jag fick brädan och ett par Ride LX bindningar för 2,5k:-(obs, killen på stadium sa att den hade kostat 5k, vet inte hur bra detta stämmer). Är detta ett rimligt pris i era ögon eller är jag jätteblåst? Hur mycket är en fiolårsbräda värd? :D
En till ffråga när jag ändå är på G. Jag frågade om det var något speciellt man behövde göra med brädan nu när jag köpt den "ny". Han sa att man ska "borsta" ytan så att smuts och fabriksskydd(vet itne om det var just skydd, men jag skriver det) försvinner - för bättre glid. Han sa att man kan använda en nylonborste. Varken jag eller morsan vet vad det är och jag undrar vad är det? Finns det något annat man kan göra med en ny bräda innan jungfru-glidet?
(hihi, har läst runt lite i forumet, hoppas "pinn" svarar!)
Q(^_-Q)
PS. Är iaf mycket glad över brädan, den är såå mycket snyggare än min gamla.
En till ffråga när jag ändå är på G. Jag frågade om det var något speciellt man behövde göra med brädan nu när jag köpt den "ny". Han sa att man ska "borsta" ytan så att smuts och fabriksskydd(vet itne om det var just skydd, men jag skriver det) försvinner - för bättre glid. Han sa att man kan använda en nylonborste. Varken jag eller morsan vet vad det är och jag undrar vad är det? Finns det något annat man kan göra med en ny bräda innan jungfru-glidet?
(hihi, har läst runt lite i forumet, hoppas "pinn" svarar!)
Q(^_-Q)
PS. Är iaf mycket glad över brädan, den är såå mycket snyggare än min gamla.