är Moran Dragon 160 en bra bräda?

holten

Ny medlem
Så var det snart vinter.... skönt... Själv är jag lite sugen på att köpa ny bräda. Såg att man kunde köpa Jim Moran Dragon 160 för 2500 kr på boardstore. Jag har tidigare kört på en extrem promission 163 och visst är jag nöjd, men det skulle vara kul men en lite kortare bräda. Nu till min fråga. Är det nå´n som har koll på om det är en bra bräda, jag har själv inte hört så mycket om dragon brädor, och är haken bara den att det är en gammal modell som är nytillverkade eller suger brädan. Hoppas det finns någon som kan svara......
Vi ses i Whisler i vinter......

Det är en TypeA-bräda, måvara en
TypeA-Jim Moran-Dragon-bräda...damn it.

Den SUGER inte, men mycket riktigt är det en fjolårsmodell med ny graphic, och det är inget konstigt med det. Inom skidindustrin bryr man sig inte alltid ens om att byta graphics mellan årsmodellerna.

Fick min Moran 155 idag, perfekt längd, allt verkar klockrent, de f-50 bindningarna verkar mysiga, sitter som satan, och när man kommer på hur man ställer in lutningen på bakkappan, så känns det ännu bättre.

Är kalasnöjd, det knakade sådär härligt första gångerna man sviktade den, den är ju rättså styv, mend et är nog bara jag som är van med en tandpetare till bräda. Känns skitbra.

Kan även tillägga att 155brädan är 148 cm lång, tail-nose.

När jag pratade med en av mina snowboardtränare, så sa han "Nu för tiden finns det inga dåliga brädor på marknaden, det kan nog va ett kap." så det funkar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp