Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Är Peregrine 82 överkurs? Prisvärdare alternativ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1317544" data-attributes="member: 144594"><p>Instämmer med GoranC - mina förslag om ”längsta skidan” gällde de övriga skidor jag tipsat om tidigare. Gäller särskilt föregångaren Deacon 84 som var en av de mest ”biffiga” skidorna i det smalare allmountain-segmentet och därmed troligen även nya P 82. Men jag tror liksom Johan ovan att det i första hand är P 80 du ska sikta på, och inte bara för att de är billigare. </p><p></p><p>Mer input: Jag är 186 cm / 85 kg hyggligt vältränad men mestadels åkare utan tävlingsbakgrund, snart 60 år. Åker på Deacon 80 i 182 cm (med DIN 7). Trivs numera utmärkt på dem men i början funderade jag på om de kanske var litet långa. De behöver viss input av energi/fart för att komma till liv ordentligt.</p><p></p><p>När det gäller DIN så kan man numera åtminstone på en del ställen i Alperna i en särskild testenhet kontrollera utlösningsvärdena för den individuella faktiska kombinationen av pjäxa och bindning. Troligen mest relevant för den som har äldre bindningar där fjädrarna kan börja åldras.</p><p></p><p>[ATTACH=full]38269[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1317544, member: 144594"] Instämmer med GoranC - mina förslag om ”längsta skidan” gällde de övriga skidor jag tipsat om tidigare. Gäller särskilt föregångaren Deacon 84 som var en av de mest ”biffiga” skidorna i det smalare allmountain-segmentet och därmed troligen även nya P 82. Men jag tror liksom Johan ovan att det i första hand är P 80 du ska sikta på, och inte bara för att de är billigare. Mer input: Jag är 186 cm / 85 kg hyggligt vältränad men mestadels åkare utan tävlingsbakgrund, snart 60 år. Åker på Deacon 80 i 182 cm (med DIN 7). Trivs numera utmärkt på dem men i början funderade jag på om de kanske var litet långa. De behöver viss input av energi/fart för att komma till liv ordentligt. När det gäller DIN så kan man numera åtminstone på en del ställen i Alperna i en särskild testenhet kontrollera utlösningsvärdena för den individuella faktiska kombinationen av pjäxa och bindning. Troligen mest relevant för den som har äldre bindningar där fjädrarna kan börja åldras. [ATTACH type="full" alt="1741760337030.webp"]38269[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Är Peregrine 82 överkurs? Prisvärdare alternativ?
Tillbaka
Topp