Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Är Peregrine 82 överkurs? Prisvärdare alternativ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1317603" data-attributes="member: 145112"><p>Att säga vad som passar är helt omöjligt när man inte sett dig åka</p><p>Så att säga något är ju en rekommendation som blir som den blir</p><p></p><p>Men Peregrine82 är en avancerad skida, så är det bara. Men den är så pass bred i sitt register så den passar även skidåkare som mer hamnar i "medelgod" kategorin. Det är en av de stora positiva sakerna med den kontra föregångaren Deacon84, som ibland kunde kännas lite hård och därmed krävde mer fart och kraft, förutom hyfsad teknik.</p><p>Så att rekommendera en som man inte vet åker bra och mycket, och dessutom är tillräckligt bra för att erkänna att man vill utvecklas en skida för 13000 är lite mastigt.</p><p></p><p>Däremot så var jag inne på byn idag (Åre) och pratade lite med personalen på Stadium, och när vi pratade skidor, så upptäckte jag att de sänkt priset på Peregrine80 med 50%, så halva priset på dem är inte att leka med.</p><p></p><p>Det är en skida som jag skulle kunna rekommendera till någon i din situation utan att testa. Det är en skida som är såpass lättåkt att man kan som medelgod åkare lära sig svänga ordentligt, men samtidigt så bra att den inte blir för klen och att man känner att man vill åt en mer avancerad skida. Men framförallt så sjukt rolig att man inspireras att åka mer. </p><p>Så ska jag frångå mina krav på att man bör testa skidorna innan köp, så är det nog med dels den här skidan, men även till det priset på en av de roligare skidorna som finns där ute.</p><p></p><p>Vilken längdrekommendation till dig då. Man ska inte stirra sig blind på din längd, utan även vikten spelar roll, du väger inte jättemycket, så skulle säga att en 177cm skulle funka alldeles utmärkt, den klarar din vikt utan problem och det kommer garanterat kännas konstigt att köra så korta skidor till en början om man är van med ett par 190cm långa skidor. Men efter några åk så kommer du lita på dem och allt känns naturligt. </p><p>Givetvis kommer det att funka bra med 182cm med, så där spelar det inte så stor roll faktisk. </p><p></p><p>Nu upptäckte jag när jag kollade på Stadiums hemsida att de inte fanns där, utan det kan vara så att det bara är StadiumSki butikerna som har dem</p><p>Men ring och kolla om det kanske går att lösa på något sätt om du inte ha vägarna förbi Åre eller Sälen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1317603, member: 145112"] Att säga vad som passar är helt omöjligt när man inte sett dig åka Så att säga något är ju en rekommendation som blir som den blir Men Peregrine82 är en avancerad skida, så är det bara. Men den är så pass bred i sitt register så den passar även skidåkare som mer hamnar i "medelgod" kategorin. Det är en av de stora positiva sakerna med den kontra föregångaren Deacon84, som ibland kunde kännas lite hård och därmed krävde mer fart och kraft, förutom hyfsad teknik. Så att rekommendera en som man inte vet åker bra och mycket, och dessutom är tillräckligt bra för att erkänna att man vill utvecklas en skida för 13000 är lite mastigt. Däremot så var jag inne på byn idag (Åre) och pratade lite med personalen på Stadium, och när vi pratade skidor, så upptäckte jag att de sänkt priset på Peregrine80 med 50%, så halva priset på dem är inte att leka med. Det är en skida som jag skulle kunna rekommendera till någon i din situation utan att testa. Det är en skida som är såpass lättåkt att man kan som medelgod åkare lära sig svänga ordentligt, men samtidigt så bra att den inte blir för klen och att man känner att man vill åt en mer avancerad skida. Men framförallt så sjukt rolig att man inspireras att åka mer. Så ska jag frångå mina krav på att man bör testa skidorna innan köp, så är det nog med dels den här skidan, men även till det priset på en av de roligare skidorna som finns där ute. Vilken längdrekommendation till dig då. Man ska inte stirra sig blind på din längd, utan även vikten spelar roll, du väger inte jättemycket, så skulle säga att en 177cm skulle funka alldeles utmärkt, den klarar din vikt utan problem och det kommer garanterat kännas konstigt att köra så korta skidor till en början om man är van med ett par 190cm långa skidor. Men efter några åk så kommer du lita på dem och allt känns naturligt. Givetvis kommer det att funka bra med 182cm med, så där spelar det inte så stor roll faktisk. Nu upptäckte jag när jag kollade på Stadiums hemsida att de inte fanns där, utan det kan vara så att det bara är StadiumSki butikerna som har dem Men ring och kolla om det kanske går att lösa på något sätt om du inte ha vägarna förbi Åre eller Sälen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Är Peregrine 82 överkurs? Prisvärdare alternativ?
Tillbaka
Topp