Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Är Peregrine 82 överkurs? Prisvärdare alternativ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blaubear" data-source="post: 1317631" data-attributes="member: 193214"><p>[USER=46684]@pontus_pf[/USER] </p><p></p><p>> Med tanke på din åkstil (se nedan), och hur du beskriver din typ av åkning så skulle jag rekommendera att åka på en "skidtestar-helg" som brukar hållas varje vinter, iaf i Sälen, Vemdalen, Åre. Köp inte en pistskida i blindo.</p><p></p><p>Jag har åkt mycket pistskidor i mina dagar, och de är roligast med rejäl fart, när det är manchester, och man åker med likasinnade osv. </p><p></p><p>Skulle nog snarare lägga lite pengar på några privatlektioner med skidlärare, för när du utvecklas kommer även dina preferenser när det gäller skidor ändras. </p><p></p><p>Och av egen erfarenhet när man åker med kidsen, så blir det mycket åka in och ut ur skog, runt träd, hoppa lite. Trixa, åka lite lössnö. Så en pistskida med titan genom hela skidan ställer jag mig tveksam till - då kan du lika gärna gå all in på en race-skida med raceplatta om du vill ha något extremt. Och så köper du en "åka-med-barnen-skida" också ;-)</p><p></p><p></p><p>[USER=46684]@pontus_pf[/USER] </p><p>"</p><p>- Åkstil: Åkt weekend fyra senaste åren, större delen av dagen tillsammans med nybörjarbarnen (9, 12 år) i uppkörda backar. När tillfället dyker upp kör jag på själv så mycket jag kan i brantare backar. Åker bara pistade backar. </p><p>Vill väl kunna carva lite bättre men sladdar mest idag.</p><p>Vill ha en skida som är lite roligare svänga omkring med i tjock uppkörd snö när jag ligger bakom barnen och väntar, men samtidigt ha något bra när jag kör själv.</p><p>- Erfarenhet: Åkt en vecka i snitt varannat år sen barn, är 39 år nu."</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blaubear, post: 1317631, member: 193214"] [USER=46684]@pontus_pf[/USER] > Med tanke på din åkstil (se nedan), och hur du beskriver din typ av åkning så skulle jag rekommendera att åka på en "skidtestar-helg" som brukar hållas varje vinter, iaf i Sälen, Vemdalen, Åre. Köp inte en pistskida i blindo. Jag har åkt mycket pistskidor i mina dagar, och de är roligast med rejäl fart, när det är manchester, och man åker med likasinnade osv. Skulle nog snarare lägga lite pengar på några privatlektioner med skidlärare, för när du utvecklas kommer även dina preferenser när det gäller skidor ändras. Och av egen erfarenhet när man åker med kidsen, så blir det mycket åka in och ut ur skog, runt träd, hoppa lite. Trixa, åka lite lössnö. Så en pistskida med titan genom hela skidan ställer jag mig tveksam till - då kan du lika gärna gå all in på en race-skida med raceplatta om du vill ha något extremt. Och så köper du en "åka-med-barnen-skida" också ;-) [USER=46684]@pontus_pf[/USER] " - Åkstil: Åkt weekend fyra senaste åren, större delen av dagen tillsammans med nybörjarbarnen (9, 12 år) i uppkörda backar. När tillfället dyker upp kör jag på själv så mycket jag kan i brantare backar. Åker bara pistade backar. Vill väl kunna carva lite bättre men sladdar mest idag. Vill ha en skida som är lite roligare svänga omkring med i tjock uppkörd snö när jag ligger bakom barnen och väntar, men samtidigt ha något bra när jag kör själv. - Erfarenhet: Åkt en vecka i snitt varannat år sen barn, är 39 år nu." [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Är Peregrine 82 överkurs? Prisvärdare alternativ?
Tillbaka
Topp