Är Tan Tien ett bra transportmedel?

Om du är ute efter en longboard som transportmedel i första hand funkar nästan vad som helst. Själv föredrar jag cruiserskates när jag ska ta mig från punkt a till punkt b eftersom de är mindre och lättare att bära med sig på t.ex. pendeltåg och bussar, men den kortare hjulbasen och mindre brädan gör dem mindre stabila i hög fart.

Jag är långt ifrån någon brädexpert, men jag vågar nog säga att du kan ha nästan vilken sorts bräda som helst under fötterna när du börjar åka. Sedan märker du förmodligen efter ett tag om du vill hålla på med dance, downhill eller nåt mer nischat, och då kan du byta upp dig allt eftersom.

(PS. Ändra rubriken till något som förklarar vad tråden handlar om så är det större chans att du får fler och bättre svar.)

Okej, jag tänker inte köra nån downhill eller köra slides utan jag ska mest ha den som transportmedel för att snabbare ta sig fram. Tack för hjälpen med rubriken.

ja det är det väl men det är ett ganska dyrt transport medel, ska man bara chilla runt kan man åka på allt med bra lager, typ halva priset av en tan tien

Om du köper en bräda med drop through blir det enklare att pusha och du tar dig fram snabbare!
Tan tien skulle funka utmärkt! men kolla in top12 som har en liknande bräda för halva priset!!

Spangel sa:
Charlee sa:
ja det är det väl men det är ett ganska dyrt transport medel, ska man bara chilla runt kan man åka på allt med bra lager, typ halva priset av en tan tien
Nej
han ska inte köra slides eller downhill, han ska ha den på väg till bussen typ, finns de nåågot som är så mycket bättre med en loaded en en typ madrid för de? just curious...

Charlee sa:
Spangel sa:
Charlee sa:
Nej
han ska inte köra slides eller downhill, han ska ha den på väg till bussen typ, finns de nåågot som är så mycket bättre med en loaded en en typ madrid för de? just curious...
Han får bättre hjul och en bräda av högre kvalité än billiga cruise completes!
Bättre hjul = bättre rull
bräda av högre kvalité = MYCKET skönare åkning, håller bättre

a absolut jag menade nog inte att han skulle köpa en komplett bräda.. jag tror att de beror på hur mycket longboard man åkt innan, jag hade nog inte kunnat tänka mig att åka på en madrid eller "no-brand" bräda men om man inte har så höga krav tror jag personligen att man blir lika nöjd med något annat med. annars typ slipstream eller urskog...

det med att den håller bättre var ett bra argument som jag inte tänkte på, köper man en fin/dyr bräda och sköter om den kan den hålla väldigt länge, speciellt om man bara chillar runt. då behöver man inte lägga ut pengar på en nu planka lika tidigt, sen kanske man blir intresserad av att åka mer aggressivt efter ett tag och då är de ju bra att ha något som passar till det.

svider det inte att lägga ut cash på en tan tien är det värt det, det jag menade i början var att som nybörjare kanske man inte behöver de, precis som att man inte köper en Ferrari som första bil

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp