Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Är telemarksåkare korkade?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GePe" data-source="post: 111992" data-attributes="member: 29799"><p>För det första: Äntligen en BRA tråd som handlar om nåt annat än vad storstjärnorna har ätit/rökt/klätt på sig eller hur man bygger det ena eller det andra...</p><p></p><p>För det andra: När ni säger att ni går ner djupt, hur djupt är det? Knäet en centimeter ovanför skidan? </p><p></p><p>Det är väldigt sällan jag känner att jag behöver kliva isär mer än en dryg pjäxlängd, oavsett underlag. Resten justerar jag med viktfördelning framåt /bakåt.</p><p></p><p>Det är ju inte mycket som slår att ligga och surfa i puder eller slask med tyngden lååångt bak och bara styra med främre skidan, men att ligga på skär med tyngden 50/50 i en hård januaripist är inte heller helt tokigt.</p><p></p><p>Vad gäller den odynamiska åkningen hos många telisåkare tror jag att du har träffat huvudet på spiken, cb. Ibland blir man förvånad att nånting som borde vara så mjukt och följsamt efter naturens förutsättningar kan se så stelet och malplacerat ut är även mig en gåta.</p><p></p><p>Det kan omöjligen vara så att man får mer tryck på båda skidorna i en extremt djup position...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GePe, post: 111992, member: 29799"] För det första: Äntligen en BRA tråd som handlar om nåt annat än vad storstjärnorna har ätit/rökt/klätt på sig eller hur man bygger det ena eller det andra... För det andra: När ni säger att ni går ner djupt, hur djupt är det? Knäet en centimeter ovanför skidan? Det är väldigt sällan jag känner att jag behöver kliva isär mer än en dryg pjäxlängd, oavsett underlag. Resten justerar jag med viktfördelning framåt /bakåt. Det är ju inte mycket som slår att ligga och surfa i puder eller slask med tyngden lååångt bak och bara styra med främre skidan, men att ligga på skär med tyngden 50/50 i en hård januaripist är inte heller helt tokigt. Vad gäller den odynamiska åkningen hos många telisåkare tror jag att du har träffat huvudet på spiken, cb. Ibland blir man förvånad att nånting som borde vara så mjukt och följsamt efter naturens förutsättningar kan se så stelet och malplacerat ut är även mig en gåta. Det kan omöjligen vara så att man får mer tryck på båda skidorna i en extremt djup position... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Är telemarksåkare korkade?
Tillbaka
Topp